Výměna oleje v automatických převodovkách DSG

Publikováno:

Takto vypadá čsto olej, když auto přijede po 180tkm

Automatické převodovky DSG 

Hodně často nám poslední dobou píšete na téma výměny olejů v automatu - kde v naší republice je největším prodejcem Škoda Auto, která osazuje své vozy od roku 2008 již pravidelně automatickými převodovkami DSG, kterou sice prvotně nasadili již do Octavie v roce 2004, ale ve velkém ji začali osazovat do tehdy průlomového modelu Superb 2, který šel na trh právě v roce 2008 a tímto typem převodovek osazují již drtivou většinu vzniklých modelů, a to až do současné doby.

Superb první generace, kde Škodovka s automatem jako takovým (ZF5HP), začala již v roce 2002, v dnešní době řešit už nebudeme, ač se s ní zřídka někdo ozve (umíme řešit individuálně taky), každopádně první použití DSG sahá do roku 2004, kde jí jako první získala, jak je psáno výše, Škoda Octavia a ve velkém se rozjela, také již ve zmíněném roce, 2008.

Rozdělení převodovek

Na začátku si převodovky Škodovky obecně rozdělíme, jelikož spousta lidí vůbec ani netuší jakou převodovku jejich škodovka ve svých útrobách skrývá. 

Škoda Auto používá nejčastěji tyto typy automatických převodovek DSG: DQ 200, DQ 250, DQ 500 a DQ 381 (předchůdce DQ 380).

DQ 200 - 7 st. "poloautomat", 2 náplně, ovládací robotická část (zde je mechatronika), mechanická část (která je v zásadě manuální převodovka), suché spojky - proto se i této převodovce říká mezi lidmi tzv. "suchá spojka".

(Tuto převodovku mají obecně slabé TSI (veškeré 1,0 1,2 1,4 a 1,5 mimo "1,8" a 2,0) a 1,6 TDi (u 1,8 jí dávali jen do Octavií). Mají jí tak uvedené motorizace Superbů, Roomsterů, Rapidů, Octavií a Karoqů.) 

DQ 250 - 6 st. "automat", 1 společná náplň - jak pro robotickou část, tak pro mechanickou část, tak pro tzv. "mokré spojky", kdy se toto označení používá právě proto, že jsou ve společné olejové náplni, právě oproti DQ 200, kde tomu tak není.

(Tuto převodovku mají obecně veškeré 2,0 TDi, některé 1,4 TSi a všechny 1,8 TSi a 2,0 TSi druhých, ale i třetích generací, od roku 2008 do roku 2017 a je to nejrozšířenější převodovka této doby v řadách modelů Škoda, ale pochopitelně i VW koncernu a všichni jí určitě znáte. Jmenovitě jí získal Kodiaq 1,4, Laura 1,9 2,0, Octavia 1,4 1,8 2,0, Superb 1,4 1,8 2,0 3,6  a Yeti 1,4 1,8 2,0.)

DQ 500 - 7 st. "automat", 1 společná náplň, mokré spojky, mechatronika, stejně jako u výše uvedené DQ 250 a je to v zásadě její silnější brácha, jelikož zvládá vyšší kroutící moment, než DQ 250 a používá se převážně u VW a Audi.

(Tuto převodovku Škodovka použila primárně u modelu Kodiaq a u určitých modelů Superb 2,0 v přelomu 17/18)

DQ 380 - 7 st. "automat", opět 1 společná náplň, mokré spojky, vyšší kroutící moment než DQ 250. Tyto převodovky se vyráběly od roku 2017, ale díky častým problémům v oblasti chybových hlášení, se přestaly vyrábět a nahradily je v roce 2018 DQ 381.

(Tuto převodovku naleznete v Kodiaqu 1,8 a 2,0 17-18.)

DQ 381 - 7 st. "automat", opět 1 společná náplň, mokré spojky, vyšší kroutící moment než DQ 250. Tato převodovka je pouze vylepšením předchozí DQ 380, na kterou navázala a osazuje se dodnes.

(Tuto převodovku naleznete napříč modely Škodovky v motorizacích všech Superbů 2,0 TSi a 2,0 TDi od roku výroby 2018, najdete jí u Octávií 1,4, dále u Karoqu 1,5 2,0, v Octavii 2,0 a u zmíněných Superbů 2,0.)

DQ 400 - 6 st. "automat", opět 1 společná náplň, mokré spojky. Tato převodovka je použita v Škoda Superb III 1.4 TSI iV PHEV 2019 výše.

Toto jsou tedy nejčastější aut. převodovky, a to z řady DSG, které používá Škoda Auto, a které jsou použity i napříč koncernem, kde se osazují většinou u 4 válcových motorů příčně, u 6 válcových motorů se pak používají výhradně jiné, podélné - směrem za motor, a to převážně DSG7-DL 501, případně její mladší, ne příliš spolehlivý brácha DSG7-DL 382, a to především v modelech Audi, případně jí má např. i VW Phideon. Každopádně princip převodovky je stále stejný, stejně jako co se týče olejů DCT a podléhají stejnému olejovému servisu.

Není automat jako automat

Pozn.: Slovíčko automat je v uvozovkách proto, že DSG není klasický automat, ale jedná se o dvouspojkovou elektronickou převodovku, proto i název DSG (Direct Shift Gearbox) - případně známe i označení Dual Clutch Transmission, což značí i oleje pro DSG, a to jsou oleje DCT.

Klasický automat je pak charakterizován tzv. hydroměničem, který nahrazuje spojky a na základě točivého momentu mění rychlostní stupně a je tak tou pravou automatickou převodovkou ve svém významu označení :) Ten Škodovka použila u převodovky ZF a převodovek Aisin, ale ty tady logicky řešit dnes nebudeme.

Pochopitelně převodovka DSG je použita napříč koncernem a mají jí jak vozy Škoda, tak i VW, Seat a Audi, která jí nazývá jinak, a to S-Tronic a použila jí ve svých vozech už v roce 2003 ve vozech Golf R32 a Audi TT 3.2. DSG osadili ale např. i ve Fordu s označením Power Shift nebo i v Mercedesu u příčně uložených motorů, kde jí mají i např. modely 45 AMG. Je pak běžně v Passatech, Golfech, Leonech, či x modelů Audi a výčet jak to je, by zde byl na velice dlouho, tudíž si toto musí zjistit sám o jaký model DSG se v jejich případě jedná.

Jak je to tedy s olejem v DSG, ale i automatech jako takových a v čem spočívá problém

V zásadě jde o to, že autorizované servisy tyto výměny z pravidla provádí tak, že vymění pouze olej, který lze z převodovky vypustit. Převodovka, v našem případě zmíníme nejznámější převodovku DQ 250, má ale svou náplň větší skoro o 3 litry, a tudíž je nový olej ihned částečně kontaminován původním olejem, který v převodovce zůstává, nemluvě o faktu, že uvnitř zůstávají úsady v samotném mechanismu převodovky, a to i velice často v mozku převodovky, mechatronice.
 
Převodovky ZF, Aisin a jiné, mají pak kolikrát i 9-12l oleje a vypustit lze povětšinou max 4 litry a tam se situace díky tomu komplikuje ještě víc. Dále se autorizované servisy, ono ani jiné servisy, nezabývají samotným vyčištěním převodovky a zákazník si tak může u některých pouze zaplatit tzv. "řádný proplach", kde je cena nejčastěji kolem 14-20 tis, a to dle příslušné značky vozu, v některých nejmenovaných autorizovaných servisech nejmenovaných značek, chtějí i přes 30 tis, každopádně Škodovka tuto alternativu nenabízí vůbec. Toto se pochopitelně týká drtivé většiny autorizovaných servisů velkého spektra továrních značek, proto k nám přijíždí čím dál tím více zákazníků, včetně supersportů, jako jsou majitelé řad "S" od Audi, BMW, Volv, Fordů, Mercedesů AMG, Porsche, Jaguárů, atd., kdy děláme pravidelně právě převodovky DSG, či výše uvedené Aisin, ZF a CVT.

 

Nejznámější převodovka DSG 6 mokrá - DQ 250

Kompletní náplň převodovky: cca 7,1 litru
Náplň, která lze vypustit: cca 4,5 litru
Počet filtrů: 2 (jeden u chladiče převodovky, druhý je uvnitř a je možné ho vyměnit jen při rozborce převodovky)
Předepsaná výměna oleje výrobcem: 60tkm
 
Už tedy, jak jsme psali v úvodu, je zde první problém, a to je množství (přesněji objem), který se vymění při řádné výměně autorizovaného servisu - vypustíte cca 4,5 a napustíte 4,5 a ty Vám naředí zbývajících cca 2,6 litru oleje, který v převodovce zůstal, a který již nemá vlastnosti takové, jaké má mít a tak máte okamžitě kontaminovaný olej a je to stejné, jako byste z motoru, s náplní 4,2 litru, vypustili jen 3 litry a ty zase doplnili. Pokud pak máte auto např. se 240tkm, tak přijíždíte na čtvrtou výměnu a jak se ředění oleje stále opakovalo, tak už ten zbývající olej je mnohem více znehodnocen, než při první výměně a tudíž celková náplň je v o dost horší kondici, než při první výměně, jelikož zbytkový olej je stále horší a horší kvality. A to je špatně.
 
Převodovka potřebuje pro správný chod olej, který nejen funguje v ozubené mechanické části, ale zároveň ve spojkové části, kde se spojky pálí o sebe (proto je i barva oleje při vypouštění taková, jaká je) a zároveň putuje přes elektroniku převodovky, tzv. mechatroniku. Ta se skládá mimo jiné z úzkých kanálků, tlakových ventilů, přes které olej proudí a na základě toho pak i funguje jak má a řadí jak má, a pokud máte olej, který se již 3x pouze naředil, tak takový olej pak již nemá vlastnosti, které jsou pro správný chod potřeba a můžou přicházet problémy - především drobné cukání, přetáčení v určitých režimech a teplotách a pomalejší chod přeřazení + pochopitelně se snižuje funkčnost správného mazání a chodu ozubených kol, posuvníku řazení a ložisek.
 
Zásadní je tedy kvalita oleje a jeho správná výměna, kdy je optimální z převodovky dostat veškerou náplň, převodovku vyčistit, "propláchnout" a dát náplň novou, aby vše fungovalo jak má. Následuje kvalita oleje jako takového, který k výměně použijete.
 
Zapomeňte pouze na originál, to čteme stále a stále a zásadně to razí ti, kteří vlastně vůbec netuší, co oleje jsou, jak fungují, jak funguje aditivace, degradace, termální stabilita a další složky, které DCT olej musí mít, aby fungoval jak má a netrpěla elektornika a mechanické části převodovky. K tomu slouží tribotechnické rozbory olejů a je tomu třeba skutečně rozumět a ne jen slepě opakovat to, co říkal nějaký mechanik, který těm olejům v důsledku, bez urážky, velice často vlastně nerozumí a jen slepě opakuje to, co slyší od obchodních zástupců firem, které jim oleje dodávají.
 
Stejně tak určité názory "odborníků", kteří kolikrát s "výrobci" přímo nebo nepřímo spolupracují, a proto preferují a pouze originální oleje důrazně doporučují, jsou liché a sami to moc dobře vědí. Kdyby tomu totiž tak bylo, tak firmy, včetně naší, které mají za sebou dohromady doslova desetitisíce výměn olejů v automatických převodovkách, tak by dávno neexistovaly a majitelé aut by stáli fronty na reklamace, a to se pochopitlně neděje a je to spíše naopak, kdy lidí, podstupujících pozáruční výměny mimo autorizované servisy, více a více přibývá.
 
Autorizované servisy pak celá léta straší lidi, že jedině originální olej, jinak převodovka nebude fungovat správně, což je z jejich pozice výrobce pochopitelné, ale je třeba si uvědomit, že automobilky oleje nevyrábí a zásadně je kupují a jen přebalují od celosvětově známých výrobců a dávají na ně svá loga a marže. Olej musí splňovat pouze normy a na tom výrobci pak až tak "nezáleží", kdy je pochopitelné, že čím lepšího výrobce zvolíte, tím pro Vaši převodvku lépe, to je jasné asi každému. V zásadě to funguje naprosto stejně jako u olejů motorových. Tím neříkáme, abyste nepoužívali originální oleje výrobce, jen poukazujeme na to, že to není rozhodně podmínkou a volba výrobce, po záruce vozu, je pouze na Vašem rozhodnutí a přední výrobci olejů mají pak své DCT oleje na trošku jiné úrovni a za dostupnější cenu.
 
Každopádně zpět k tématu. U výměny oleje je nezbytně nutné nejen vyměnit celou náplň převodovky, ale ideálně převodovku chemicky vyčistit, což se dělá přidáváním chemií do starého oleje, aby se vyčistilo co má, jak v ozubené, tak elektronické části, hlavně v oblasti tlakových ventilů, které se dlouhodobou aplikací nekvalitních olejů zalepí. Zásadní je i dodat převodovce kvalitní olej, který zajistí nejen funkčnost, ale i ochranu a vydrží fungovat jak v mrazech a při studených startech a rozjezdech, tak naopak zvládne i vysoké teploty, které jsou v převodovce běžně i kolem 90st, jelikož se náplň často přihřívá od motoru a je zde tudíž zásadní i termální stabilita a ochrana oleje jako takového. Dále je důležitá i ochrana proti pěnění oleje, kdy staré, přepálené a nekvalitní oleje, pění po x tkm a díky tomu, jak se pak tato pěna dostává do zmíněných labyrintů, ventilů, či čerpadla, tak je problém na světě, kdy díky tomu se ty mechatroniky doslova upečou (přesněji usmaží jako ve fritéze), protože je olej nechrání jak má a převodovka začne řadit jen sudé nebo liché stupně a je to tak předzvěstí počátku konce mechatroniky, které šly raketově s cenou nahoru a dnes stojí v autorizovaném servisu cca 42tis.
 
Na základě tribotechnických rozborů je pak dokázáno, že olej je po první výměně, předepsaným způsobem výměny (60tkm), okamžitě po nastartování a promíchání, na 78% kvality oproti kvalitě oleje nového, což způsobuje právě zbytkové množství (přesněji objem) oleje, který v převodovce zůstal a okamžitě naředí nově dodanou část oleje nového. Po druhé výměně stejným způsobem (120tkm), padá často až na 64% kvality, protože nový cyklus nezačínáte už se 100% nového oleje, ale už se 78% kvality a při třetí výměně (180 tkm), díky tomu, že zbytkové množství je ještě více degradováno, než při předešlé výměně, může spadnout až k hranici 50%, a to při uvedeném 60 tis km intervalu. 
 
Co tedy 60 tis interval? Je to ok? No jak vidíte výše, tak při takovéto výměně oleje určitě ne a musíme přiznat, že na základě tribotechnických rozborů, i když se převodovka vypláchne a vše je ok, tak se bavíme, u slabších nebo nenamáhaných aut, které nejezdí z větší části městský provoz, tak jsme na cca 45tkm. Pokud auto jezdí hodně město, tzn. hodně řadí 1-2-3-1-2-3, tak jsme reálně na 30tkm max a olej by se měl vyměnit. Pokud pak jezdí auto hodně dálky, tak je 50tkm strop ideální výměny, pokud budeme hodně důslední a chceme předejít budoucím problémům. Pochopitelně se bavíme o špičkách a kvalitní olej funguje i delší kilometry, ale u DQ 250 a DQ 500 bych u slabších motorů nepřetahoval 50tkm, u silných benzínů, hlavně těch honěných a 4kolek, pak 30 - max 40 tkm/4 roky, a pokud taháte často vozík nebo karavan, tak rozhodně max 30tkm. A to se bavíme o výměně s proplachem, pokud proplach neproběhl, tak jste automaticky na max 30tkm vždy, s průměrným olejem pak ještě níže - logicky.
 
Proto zásadní roli zde hraje pak právě kvalita oleje, protože čím máte kvalitnější olej, tím výše můžete výměny posunout a naopak. A to se nechceme bavit, že Vám to dělal nějaký "Břéťa" a ten Vám tam vyměnil jen 3L a ještě špatně nastavil hladinu oleje, což se bohužel taky stává, to je pak Vaše převodovka úplný chudák a už jsme jich také řadu takových viděli, bohužel. Proto vždy dbejte na to, kdo to dělá, jak to dělá, jaké množství oleje použil, zda vyměnil filtr, zda použil aditiva, atd.
 
Cena výměny v DQ250 / DQ 500 u nás v BG Centru Liberec s chemickým proplachem, následně svévolným proplachem olejem Petro Canada Dura Drive DCT cca 15L, aditivy BG 303 + filtr Mann/Mahle = 10.490,-.
(časová náročnost 2 hod + chlazení dle zahřátí 30-90 min)
 

DSG7 suchá - DQ 200

DQ 200 je pak, jak je psáno na začátku, manuální převodovka se suchými spojkami a robotickou částí zvlášť, takže zde je náplň v obou náplních daná výrobcem doživotně, což znamená cca 180tkm, předpis jako takový je pak pro manuální část udán ve světě manuálních převodovek 120tkm (1,7L), kde bych nepřekačoval 100tkm, elektronická (mechatronická) část (1L) je pak diskutabilní, protože to není zrovna úplně "nejlepší převodovka ve výdrži v tomto segmentu", kdy se v mnohých případech stává to, že se olej vymění a začnou problémy a je tudíž lepší na ní vůbec nesahat, nebo jí svěřit autorizovanému servisu, který by za to měl ručit, každopádně po záruce vozu tomu tak nejspíše nebude, což je i logické a nikdo se na ně nemůže zlobit. 
 
Tento typ obecně, z důvodu výše, neservisujeme, případně Vám svévolně propláchneme pouze mechanickou část a dodáme jí nový olej, kdy používáme výhradně BG 792 + BG 328. Cena s proplachem, olejem, aditivem = 3.900,-
 

DSG7 mokrá - DQ 381 (původně DQ 380)

Kompletní náplň převodovky: cca 7,5 litru
Náplň, která lze vypustit: cca 6,1 litru
Počet filtrů: 2 (jeden u chladiče převodovky, druhý je uvnitř a je možné ho vyměnit jen při rozborce převodovky)
Předepsaná výměna oleje výrobcem: 120tkm
 
DQ 381 má již, oproti DQ 250, 2 vypouštěcí šrouby, tudíž je velká výhoda toho, že olej zde lze vypustit opravdu z větší části, než u DQ 250 + má, oproti DQ 250, speciální potah spojek, které se nepálí jako u DQ 250 a tím se tolik olej neznehodnocuje, jako právě u DQ 250. Dále má olej vyšší normu, a ač je sice dražší, než u DQ 250, tak zase zvládá více, než klasický olej DCT. Tento olej pak může člověk použít i pro DQ 250/500, protože automaticky splňuje normu jak pro DQ 381, tak pro nižší normu DQ 250/500, opačně to tak ale pochopitelně nefunguje a olej určený pro DQ 250 nemůžete použít do DQ 381, ten můžete nalít např. do DQ 500 nebo DL 501 nebo Power Shiftu. (Pochopitelně jsou oleje, které splňují normy obou převodovek, ale obecný normovaný olej pouze nižší třídy nelze nalít do vyšší, to je asi jasné :))
 
Předepsaná výměna je zde 120tkm, kdy z praxe víme, že pokud auto jezdí opravdu dálky, tak je tak nějak ideální první výměna max ve 100tkm, pokud je auto namáhané a nechcete mávání mechatroniky šátečkem, tak se bavíme reálně o 60tkm a v kombinovaném režimu max 80tkm/4 roky. Opět se bavíme o výměně s proplachem a kvalitním oleji + aditiva.
 
Cena výměny u nás v BG Centru Liberec s chemickým proplachem, následně svévolným proplachem olejem BG 319 13L, aditivy BG 303 + filtr Mahle = 11.490,-.
(časová náročnost 2 hod + chlazení dle zahřátí 30-90min)
 
Normy olejů dle nejrozšířenějších převodovek DSG:
 
DQ 200: manuální část: G 055 512 mechatronická část: G 004 000
DQ 250: G 052 182 
DQ 500: G 052 182 
DQ 381: G 055 529 (A2) 
DL 501 Audi/VW: G 052 182 (7,5L) 
DL 382: manuální část: G 052 549 (3,5L) mechatronická část: G 055 529 (3,5L)
 
V případě zájmu děláme pochopitelně jak DL 501, tak DL 382
 
Cena výměny v DL 501nás v BG Centru Liberec s chemickým proplachem, následně svévolným proplachem olejem Petro Canada Dura Drive DCT cca 15L, aditivy BG 303 + filtr a těsnění vany = 12.490,-.
(časová náročnost 3 hod + chlazení dle zahřátí 30-90 min)
 
(Tuto převodovku naleznete především ve vozech Audi A4 2.0L 3.0L 4.2L 07-16, Audi A5 2.0L 3.0L 3.2L 4.2L 08-18, Audi A6 2.0L 2.8L 3.0L 4.0L 11-18, Audi A7 2.0L 2.5L 2.8L 3.0L 4.0L 10-17, Audi Q5 2.0L 3.0L 3.2L 08-18 a v Allroadech 2.0L 3.0L 4.2L 10-17 a Volkswagen Phideon 3,0 16-18)
 
Cena výměny v DL 382 u nás v BG Centru Liberec s chemickým proplachem, následně svévolným proplachem olejem BG 319 8L v mechatronické části, aditivy BG 303 + olejem BG 792 + BG 328 v manuální části = 12.490,-.
(časová náročnost 3 hod + chlazení dle zahřátí 30-60min)
 
(Tuto převodovku naleznete především ve vozech Audi A3 1.4L 17-18, A4 1.4L 2.0L 3.0L 15-18, A5 1.4L 2.0L 3.0L 16-18, A6 1.8L 2.0L 3.0L 14-18, A7 1.8L 3.0L 14-17, Q5 2.0L 15-18 a Volkswagen Phideon 3,0 16-18)  
 
 

Proplach - vysvětlení

Když jsme zmínili proplach, tak tím je myšlen svévolný proplach strojem nebo i bez stroje (opakovaná výměna s projížďkou).
 
Jsme totiž zásadními odpůrci dynamického proplachu (proplach tlakem, převážně v protisměru), který je na trhu hodně preferován, ale díky často přítomné elektronice, která se v olejové náplni tzv. koupe, je z naší strany nedoporučen - může totiž poškodit tuto elektroniku - mechatroniku. Stroj, který používáme na servisu my, funguje na principu, kde stroj nahrazuje tzv. olejový filtr převodovky - převodovka, díky svému čerpadlu, žene olej do filtru, tzn. již v tomto případě do stroje a pod stejným tlakem stroj posílá nový olej zpět do převodovky. Převodovka tak vlastně ani netuší, že se v ní mění olej.
 
Princip je takový, že olej z převodovky pobírá "stroj", který obsahuje nádobu, ve které je membrána, která rozděluje nádobu na 2 části - ve fázi připojení je mebrána zcela dole a nad ní je nový olej (cca 17L), po spuštění (nastartování auta) začne čerpadlo převodovky tlačit olej do filtru jednou cestou, kdy filtr je nahrazen adaptérem (viz. foto níže) a olej tak putuje ne do filtru, ale do "stroje", a to pod zmíněnou membránu, čímž jednak "stroj" sbírá starý olej, který v převodovce je, ale zároveň tlačí starou náplní na membránu a nový olej nad ní je tak hnán, stále pouze tlakem čerpadla převodovky, zpět do převodovky druhou cestou, stejně jako když prochází olej přes filtr. Po spuštení tohoto procesu se pak pomalu mění poloha páky řazení (P,R,N,D,S), čímž se mění trasa oleje v převodovce, ale který je stále celkově posílán do filtru převodovky, který je v procesu nahrazen právě "strojem". A tento proces probíhá tak dlouho, než postupným přidáváním nového oleje do původní náplně, nenahradíme celou náplň převodovky, kdy pod membránou se hromadí olej starý (a postupně naředěný olejem novým). Jedná se tak o zcela přirozenou, postupnou a naprosto bezpečnou cestu, jak převodovku "propláchnout" a zároveň v ní vyměnit kompletní náplň oleje, což bez použití takového "stroje" nebo rozborky převodovky, není možné udělat a je to i důvod toho, proč se to dělá tímto způsobem.
 
Setkáváme se pochopitelně s názory, že proplach Vám převodovku zničí, což bychom s touto možností souhlasili v případě použití dynamického proplachu, ale zde to možné není, jelikož je to v zásadě stejné, že např. koupíte auto, kde nevíte zda byla výměna v automatu provedena, a tak si výměnu necháte udělat, což dělá i opravdu hodně lidí. Ale bývalý majitel to udělal již před Vámi, klidně před prodejem a vy po něm uděláte výměnu znovu a tudíž takový proplach v podstatě udělal on a převodovka neumřela, zvláštní, že? :) A ještě k tomu lépe řadí i často plachtí - to je způsobeno právě tím, že jste převodovce ulevili vypuštěním toho "proplachu" a poskytli jí druhou výměnou více čerstvého oleje, než klasickou výměnou, kterou udělal předchozí majitel před prodejem. Proto rozhodně i minimálně tento způsob doporučujeme dělat Vám, jelikož si díky tomu obměníte mnohem více náplně převodovky, než pokud jí pouze vypustíte a napustíte a zároveň jí tím přirozeně propláchnete - prostě z ní vypusťte co jde, to stejné množství, pochopitelně nového oleje, tam opět nalijte, projeďte to, a pak znovu vypusťte, vyměňte filtr a dejte opět nový olej + případně aditiva - Vaše převodovka Vám poděkuje.
 
No a my to děláme stejně, akorát nám tuto službu proplachu zajistí beztlakový stroj, který v nastartované fázi motoru, tím pádem běží i čerpadlo převodovky, sbírá starý olej z převodovky a doplňuje nový, a to do té doby, dokud se náplň převodovky kompletně neobmění, k čemuž slouží zobrazovací "okénko" na stroji, které Vám ukazuje stav oleje, který se z převodovky vrací, tudíž i takový olej v celé převodovce po procesu je.
 

V případě, že si na to pak sami netroufáte a máte zájem o výměnu ve Vaší DSG převodovce, případně jakékoliv jiné, tak nás neváhejte kontaktovat zde. Ceny vybraných převodovek výše, jsou upravené pro zákazníky Red Rider, proto uveďte do případného poptávkového e-mailu kód: "RedRider24".