Obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky platné od 1.4.2019, aktualizované dne 9.8.2022.
Tyto obchodní podmínky platí pouze pro nákup zboží prostřednictvím www.red-rider.cz a osobní odběry objednávek v kanceláři společnosti Red Rider s.r.o. na adrese České mládeže 410/26, 46006 Liberec 6.
I. Úvodní ustanovení
V internetovém obchodě www.red-rider.cz platí pro nákup níže uvedené obchodní podmínky (dále též „OP“), které blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího, kterým je vlastník a provozovatel internetových stránek www.red-rider.cz, společnost Red Rider s.r.o., IČO: 01907506, se sídlem České mládeže 410/26, 46006 Liberec, zapsaná u Krajského soudu v Ústí nad Labem v oddíle C, vložce 38207, a kupujícího. Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky.
Právní vztahy, které nejsou těmito obchodními podmínkami výslovně upravené, se řídí zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem (dále jen „ObčZ“).
Je-li Kupujícím spotřebitel (jiná osoba než podnikatel, který činí objednávku nebo uzavírá smlouvu s prodávajícím v rámci své podnikatelské činnosti), řídí se práva a povinnosti Prodávajícího a Kupujícího také ustanoveními § 2158 a násl. ObčZ („Zvláštní ustanovení o prodeji zboží v obchodě“) a v případě kupujících spotřebitelů též zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění (dále jen „Zos“).
II. Vymezení pojmů
Spotřebitelská smlouva - smlouva kupní, o dílo, o poskytnutí služby, případně jiné smlouvy dle ObčZ, pokud smluvními stranami jsou na jedné straně spotřebitel (jiná osoba než podnikatel, který činí objednávku nebo uzavírá smlouvu s prodávajícím v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání) a na druhé straně dodavatel, resp. prodávající.
Prodávající/ provozovatel internetového obchodu - osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Jedná se o podnikatele, který přímo nebo prostřednictvím jiných podnikatelů dodává kupujícímu výrobky nebo poskytuje služby.
Kupující - spotřebitel - osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své podnikatelské činnosti. Je to fyzická či právnická osoba, která nakupuje výrobky nebo užívá služby za jiným účelem než pro podnikání s těmito výrobky nebo službami. Kupující, který není spotřebitel - podnikatel, který nakupuje výrobky či užívá služby v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání.
Uživatel – každá osoba, která navštíví internetové stránky obchodu www.red-rider.cz Při používání těchto stránek Uživatel nesmí zasahovat do bezpečnosti těchto stránek, není oprávněn tyto stránky využívat k přenášení škodlivých souborů a snažit se proniknout do veřejně nepřístupných míst těchto stránek nebo jakkoliv ohrozit bezpečnost provozu těchto stránek.
III. Zpracování osobních údajů a jejich využití
Poučení subjektu údajů – informace dle čl. 13 GDPR
Provozovatel e-shopu jako správce osobních údajů (dále jen „Správce“) tímto v souladu s ustanovením čl. 13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016, obecného nařízení o ochraně osobních údajů (dále jen „Nařízení“), informuje své zákazníky (dále jednotlivě jen „Subjekt údajů“) o tom, že:
Osobní údaje Subjektu údajů, které budou Správci odevzdány při odeslání objednávky, budou zpracovány za účelem uzavření kupní smlouvy a jejího následného plnění, a to včetně vyřizování případných nároků Subjektu údajů z vadného plnění. Právním základem pro zpracování osobních údajů Subjektu údajů je tedy plnění kupní smlouvy založené objednávkou Subjektu údajů a současně také plnění zákonných povinností Správce dle právních předpisů upravujících práva a povinnosti v souvislosti s ochranou spotřebitele a vedením účetnictví.
Důvodem poskytnutí osobních údajů Subjektu údajů Správci je identifikace smluvních stran nezbytná pro uzavření a plnění kupní smlouvy, což by bez poskytnutí těchto údajů nebylo možné.
Osobní údaje Subjektu údajů budou zpracovány po dobu, po kterou je Správce povinen tyto údaje uchovávat dle obecně závazných právních předpisů, minimálně tedy po dobu 5 let dle zákona o účetnictví nebo po dobu 10 let dle zákona o DPH.
Při zpracování
osobních údajů Subjektu údajů nebude docházet k automatizovanému rozhodování ani k profilování.
Správce nejmenoval pověřence pro ochranu osobních údajů ani neurčil zástupce pro plnění povinností ve smyslu Nařízení. Osobní údaje Subjektu údajů mohou být
pro účely řádného vyřízení objednávky poskytnuty poskytovateli doručovacích služeb zvolenému Subjektem údajů, a dále osobám, které Správci poskytují právní a účetní služby v zájmu zajištění řádného plnění povinností stanovených obecně závaznými právními
předpisy. Správce nemá v úmyslu předat osobní údaje Subjektu údajů do třetí země, mezinárodní organizaci nebo jiným, než výše uvedeným třetím osobám.
Subjekt údajů má právo požadovat od Správce přístup ke svým osobním údajům, jejich opravu nebo
výmaz, popřípadě omezení zpracování, a vznést námitku proti zpracování, má právo na přenositelnost těchto údajů k jinému správci, jakož i právo podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů, má-li za to, že Správce při zpracování osobních údajů postupuje
v rozporu s Nařízením.
Doplňující informace:
Správcem osobních údajů je společnost Red Rider s.r.o., České mládeže 410/26, 460 06 Liberec 6, IČ: 01907506, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ústí nad Labem, spisová značka: C 38207.
K uplatnění svých práv (zejm. právo odvolat souhlas, právo na informace, právo na vymazání, zablokování nebo opravu osobních údajů) se lze obrátit písemně na výše uvedenou adresu společnosti nebo e-mailem na: prodejna@redrider.cz. Uplatnění uvedených práv je zdarma, není-li stanoveno právními předpisy jinak.
Shromažďování a užívání osobních údajů je realizováno zejména za účelem plnění smlouvy (objednávky), dále pro zasílání marketingových letáků a obdobných informací a dále za účelem zřízení zákaznického účtu. Mimo to je nutné údaje zpracovávat a ukládat s ohledem na daňové a obchodně archivační lhůty.
Zasílání marketingových informací je možné kdykoli odvolat – písemně na adrese společnosti nebo e-mailem na: prodejna@redrider.cz.
Třetí osoby nemají k osobním údajům přístup s výjimkou osob nutných pro plnění účelu smlouvy (např. dopravce, bankovní instituce), správce webu nebo veřejné orgány na základě jejich nařízení v souladu s příslušnými právními předpisy.
Společnost Red Rider s.r.o. se intenzivně zabývá ochranou osobních údajů, tj. naše webové stránky a ostatní počítačové systémy jsou zabezpečeny technickými a organizačními opatřeními proti přístupu, změnám a zpracování údajů nepovolanými osobami, jakož i proti ztrátě a zničení.
Ke službě Ověřeno zákazníky na Heureka.cz a Heureka košíku:
Vaši spokojenost s nákupem zjišťujeme prostřednictvím e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky, do něhož je náš e-shop zapojen. Ty vám zasíláme pokaždé, když u nás nakoupíte, pokud ve smyslu § 7 odst. 3 zákona č. 480/2004 Sb. o některých službách informační společnosti neodmítnete zasílání našich obchodních sdělení nebo neodvoláte svůj dříve udělený souhlas. Pro zasílání dotazníků, vyhodnocování vaší zpětné vazby a analýz našeho tržního postavení využíváme zpracovatele, kterým je provozovatel portálu Heureka.cz; tomu pro tyto účely můžeme předávat informace o zakoupeném zboží a vaši e-mailovou adresu.
V případě jakýchkoli dotazů je možné se obrátit na naši společnost – kontaktní údaje jsou uvedeny níže.
Fakturační a korespondenční adresa: Red Rider s.r.o., České mládeže 410/26, 46006 Liberec 6, Česká republika, spisová značka C 38207 vedená u Krajského soudu v Ústí nad Labem, iČ: 01907506
E-mail: prodejna@redrider.cz; Telefon: 776036688
IV. Objednání zboží a uzavření smlouvy
Podmínkou platné elektronické objednávky je vyplnění veškerých předepsaných údajů a náležitostí uvedených v objednávkovém formuláři. Předtím, než Kupující definitivně potvrdí objednávku, bude mít právo celou objednávku a zadané údaje zkontrolovat. Jestliže bude mít zájem některou položku změnit, je možné to učinit pomocí tlačítka Zpět, kterým se Kupující vrátí do předešlých kroků. Pokud s podobou objednávky Kupující souhlasí, tlačítkem [ Odeslat objednávku ] bude objednávka s konečnou platností odeslána ke zpracování. Toto odeslání je závazné.
Prodávající oznámí Kupujícímu akceptaci objednávky telefonicky anebo zašle na e-mailovou adresu Kupujícího uvedenou v objednávce e-mail s akceptací/přijetím objednávky Kupujícího (dále jen "akceptace"). Automaticky zasílané oznámení o přijetí objednávky se nepovažuje za závaznou akceptaci objednávky.
Prodávající si vyhrazuje v určitých případech (splátkový prodej, atd.) právo vyžádat si od Kupujícího před odesláním e-mailu s akceptací objednávky dodání příslušných podkladů. Na tuto skutečnost bude Kupující před odesláním objednávky předem upozorněn. Prodávající má právo před předáním předmětu objednávky provést kontrolu identifikačních údajů Kupujícího, a to pro jistotu správného předání objednaného zboží nebo služby. Podáním objednávky Kupující akceptuje tyto obchodní podmínky Prodávajícího a dále výši ceny za objednané zboží včetně případných expedičních a dopravních nákladů platných v době učinění a odeslání objednávky. Jakmile Kupující obdrží od Prodávajícího akceptaci objednávky (a to buď telefonicky nebo prostřednictvím emailu), je nabídka Prodávajícího k objednanému zboží včetně ceny uvedené v objednávce závazná až do doby dodání zboží Kupujícímu, nestanoví-li některé ustanovení těchto obchodních podmínek ve zvláštním případě jinak. Objednávka je návrhem kupní smlouvy, kdy samotná kupní smlouva je uzavřena telefonickou nebo e-mailovou akceptací objednávky ze strany Prodávajícího Kupujícímu. Od tohoto momentu vznikají mezi Kupujícím a Prodávajícím vzájemná práva a povinnosti, jež jsou vymezeny kupní smlouvou a těmito obchodními podmínkami, které jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Pro případ osobního odběru zboží ze zásob prodejny (nákup formou Koupit na prodejně) se sjednává, že Prodávající bude pro Kupujícího rezervovat zboží v příslušném kamenném obchodě po dobu 24 hodin od akceptace objednávky (telefonicky nebo emailem) Kupujícímu. Pro případ ostatního osobního odběru zboží se sjednává, že Prodávající bude pro Kupujícího rezervovat zboží v kamenném obchodě po dobu 5 dní od doručení zboží na zvolený kamenný obchod. Po marném uplynutí této lhůty pozbývá uzavřená kupní smlouva platnosti a obě strany jí nejsou nadále vázány. Na tuto skutečnost bude Kupující v akceptaci objednávky (telefonicky nebo emailem) Prodávajícím upozorněn. Náklady na použití elektronických prostředků se řídí smlouvou mezi Kupujícím a jeho poskytovatelem internetového připojení, případně jeho poskytovatelem služeb elektronických komunikací. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky - množství zboží, výše ceny, náklady na přepravu, vzdálenosti a podobně, žádat Kupujícího o autorizaci (další potvrzení) objednávky vhodným způsobem, jako například písemně nebo telefonicky. Objednávka se považuje za neplatnou a smlouva tak pozbývá platnosti v případě, že Kupující tuto autorizaci (další potvrzení) požadovaným způsobem neprovede. Na tyto skutečnosti bude Kupující v akceptaci objednávky (telefonicky nebo emailem) Prodávajícím rovněž upozorněn.
Prodávající si vyhrazuje právo neakceptovat objednávku Kupujícího (telefonicky nebo emailem) v případě zjevné chyby týkající se ceny, popisu anebo obrázku výrobku v katalogu výrobků uvedeném na internetové stránce Prodávajícího anebo v případě zjevně mylné informace podané operátorem zákaznické linky, a to v jakékoliv fázi vyřízení objednávky. Prodávající si též vyhrazuje právo neakceptovat objednávku Kupujícího v případě zjevné chyby týkající se ceny, popisu anebo obrázku výrobku v katalogu výrobků, a to v jakékoliv fázi vyřízení objednávky. O neakceptaci objednávky z důvodu zjevné chyby bude Kupující informovaný telefonicky anebo emailem (který kupující uvedl při vyplňování elektronického objednávkového formuláře či uvedl při telefonickém objednání zboží). Chyba v písemně nebo ústně podané informaci nezavazuje Prodávajícího tehdy, je-li běžnému spotřebiteli zřejmá vzhledem k obsahu všeobecných obchodních podmínek Prodávajícího a v kontextu s ostatními informacemi podávanými Prodávajícím. Prodávajícího nezavazuje ve vztahu k ceně výrobku, parametru výrobku a rozsahu odpovědnosti za vady výrobku informace podaná zjevně nesprávně operátorem zákaznické linky, kdy nesprávnost musela být obvyklému kupujícímu tj. každé svéprávné osobě, která má rozum průměrného člověka i schopnost užívat jej s běžnou péčí a opatrností, zřejmá vzhledem k obsahu všeobecných obchodních podmínek prodávajícího a v kontextu s ostatními informacemi podávanými Prodávajícím.
Smlouva je uzavírána v českém jazyce. Uzavřená kupní smlouva je Prodávajícím archivována za účelem jejího úspěšného splnění v elektronické formě po dobu 5 let a není přístupná třetím nezúčastněným stranám. Informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k uzavření smlouvy jsou patrné z těchto obchodních podmínek, kde je tento proces srozumitelně popsán.
Kupující souhlasí s tím, že při převzetí zboží placeného prostřednictvím platební karty nebo placeného platbou předem bankovním převodem je Prodávající anebo přepravce pověřený dodáním zboží Kupujícímu oprávněn ověřit totožnost osoby přebírající zboží osobním dokladem, tj. občanským průkazem nebo cestovním pasem, a zaznamenat si číslo osobního dokladu, popřípadě jiný údaj identifikující osobu, která zboží převzala, v zájmu předcházení podvodnému jednání při zneužití odcizených platebních karet a ochrany práv pravého vlastníka platební karty. K zaznamenání osobního údaje způsobem uvedeným v předchozí větě a k jeho uchování po dobu šesti měsíců od data převzetí zboží dává Kupující výslovně Prodávajícímu tj. společnosti Red Rider s.r.o., jakožto správci, svůj souhlas. Zároveň Kupující bere na vědomí, že má práva dle zák. č. 101/2000 Sb., tj. zejména že poskytnutí údajů je dobrovolné, že svůj souhlas může bezplatně kdykoliv na adrese správce odvolat, že má právo přístupu k osobním údajům a právo na opravu těchto údajů, blokování nesprávných údajů, jejich likvidaci, a další práva. V případě pochybností o dodržování práv má Kupující právo obrátit na správce nebo i přímo na Úřad pro ochranu osobních údajů.
V provozovně společnosti na adrese sídla firmy Red Rider s.r.o. je provozována vinotéka. Zde platí zákaz prodeje alkoholických nápojů osobám mladším 18 let. Pokud si nebude prodávájící jistý s věkem zákazníka, který by chtěl nakoupit alkoholický produkt z vinotéky, vyhrazuje si právo vyžádat si od zákazníka k náhledu doklad, kterým by zákazník doložil svůj věk. Zákaz prodeje alkoholických nápojů společností Red Rider s.r.o., osobám mladším 18 let, platí i pro všechny ostatní prodejní či marketingové akce, kterých by se firma Red Rider s.r.o. účastnila, či by je pořádala.
V. Cena a platba
Ceny uvedené na webových stránkách www.red-rider.cz a v kamenné prodejně společnosti Red Rider s.r.o. jsou uváděny jako konečné, včetně DPH. Náklady na dopravu (informace o cenových podmínkách dopravy zboží je uvedena v čl. XIII. - Podmínky dodání zboží), jejichž výše se může dle konkrétní objednávky lišit (v závislosti na způsobu zvolené dopravy), jsou následně přičteny v objednávkovém formuláři. Konečná kalkulovaná cena po vyplnění objednávkového formuláře je již uvedena i včetně dopravného. Jako cena při uzavření smlouvy mezi Prodávajícím a Kupujícím platí cena uvedená u zboží v době objednávání zboží Kupujícím. Tato cena bude uvedena v objednávce a v emailu potvrzujícím přijetí objednávky zboží.
Podmínkou poskytnutí zvýhodněné kupní ceny (slevy) v případě akční sady výrobků prodávané za zvýhodněnou cenu je společná koupě všech výrobků v rámci akční sady určené Prodávajícím. Zrušením kupní smlouvy byť u jednoho z těchto výrobků zaniká nárok Kupujícího na zvýhodněnou kupní cenu ostatních výrobků prodávaných v rámci akční sady.
Faktura vystavená na základě kupní smlouvy mezi Prodávajícím a Kupujícím slouží zároveň i jako daňový doklad a dodací list. Kupující může zboží nebo službu převzít zásadně až po jejich úplném uhrazení, pokud není dohodnuto jinak. V případě, kdy Kupující provede úhradu a Prodávající posléze není schopen zajistit dodání zboží, vrátí Prodávající neprodleně plnění Kupujícímu dohodnutým způsobem. Lhůta k vrácení vynaložených prostředků je závislá na zvoleném způsobu jejich vrácení (bankovním převodem, poštovním převodem), nesmí však překročit dobu 30 dní od okamžiku, kdy tato nemožnost vznikla.
VI. Recyklace použitých olejů
Společnost Red Rider s.r.o. není povinna provádět zpětný odběr použitých olejů, tuto činnost společnost neprovádí.
VII. Dodací lhůta
Dodací lhůta začíná u zboží, které bude Kupujícím placeno při převzetí, tj. na dobírku, běžet dnem platného uzavření kupní smlouvy dle článku IV. těchto Obchodních podmínek, tj. po odeslání potvrzujícího e-mailu ze strany Prodávajícího. V případě, že Kupující zvolil jinou variantu úhrady než zaplacení zboží při jeho převzetí, tj. např. převodem platby z účtu na účet, začíná dodací lhůta běžet až od úplného zaplacení kupní ceny, tj. od připsání příslušné částky na účet Prodávajícího. Konkrétní termíny dodání zboží jsou stanoveny v katalogu zboží u každého výrobku a do uvedených termínů se započítávají pouze pracovní dny. V případě, že objednané zboží není možné dodat v uvedeném termínu, bude Prodávající Kupujícího o tomto neprodleně informovat spolu s informací o náhradním termínu dodání objednaného zboží, a v případě, že takové zboží není již k dispozici, Prodávající může nabídnout výrobek jiný, srovnatelný s původním. Pokud Kupující se změnou nesouhlasí anebo v případě, kdy Prodávající nemůže nabídnout srovnatelnou náhradu objednaného zboží, má Kupující i Prodávající právo od smlouvy odstoupit. V případě odstoupení od smlouvy si smluvní strany vrátí vše, co si před odstoupením od smlouvy vzájemně plnily.
VIII. Podmínky dodání zboží
Dodání zboží probíhá ve dnech pondělí až pátek od 7:00 do 20:00 hodin dle podmínek dopravce.
Prodávající účtuje v souvislosti s dodáním
zboží různé druhy dopravních poplatků dle zprostředkovatele služby, jejichž aktuální výše je uvedena zde v tomto ceníku vydaném Prodávajícím (ceny včetně DPH 21%):
1) Přehled způsobů doprav zboží:
a) Česká pošta- balík do ruky do 50 kg ... 93 Kč
b) Česká pošta- balík na poštu do 50 kg ... 85 Kč
c) Česká pošta - Balíkovna do 5 kg ... AKČNĚ za 67 Kč včetně dobírky!
d) Česká pošta- balík nadrozměr nad 100 kg ... 699 Kč
e) DPD balík do ruky do 30 kg ... 99 Kč
f) DPD Pickup, Uloženka, Sazka - výdejní místa do 20 kg ... 79 Kč
g) DHL palety- od 50 do 100 kg ... 419 Kč
h) Zásilkovna- výdejní místa do 5 kg ... 69 Kč
i) Zásilkovna- výdejní místa od 5 do 10 kg ... 109 Kč
j) 123kurýr- balík do ruky do 30 kg ... 89 Kč
k) Packeta.de - balík na adresu do 5 kg - 249 Kč; do 10 kg - 299 Kč
l) DPD EXPORT Slovensko, Německo, Polsko ... 369 Kč
m) Osobní odběr na prodejně v Liberci- bez poplatků
Poznámka k dopravě: Dopravu poskytujeme zdarma na objednávky do 50 kg od hodnoty 3500 Kč, na vybrané produkty je nastavena doprava zdarma pouze v rámci České republiky (v tomto případě je již doprava zdarma na celou objednávku s případným dalším sortimentem). U paletových přeprav nad 50 kg je limit zdarma u přepravy pro objednávky od 7000 Kč. V případě dopravy do Německa pomocí Packeta.de je doprava zdarma od hodnoty objednávky od 5000 Kč. Pro export na Slovensko přes Zásilkovnu je doprava zdarma pro objednávky od 4000 Kč.
2) Přehled možných způsobů úhrad zboží:
a) Platební kartou on-line na prodejně v Liberci při osobním odběru ... bez poplatků
b) Online platby COMGATE pro internetové objednávky ... bez poplatků
c) Převodem z účtu na účet oproti potvrzení objednávky s platbou předem ... bez poplatků
d) Dobírkou Česká pošta balík do ruky a balík na poštu ... 38 Kč
e) Česká pošta Balíkovna ... 27 Kč (nyní akčně ZDARMA)
e) Dobírkou DPD ... 29 Kč
f) Dobírkou Zásilkovna ... 24 Kč
g) Dobírkou paleta Česká pošta ... 38 Kč
h) Dobírkou paleta PPL ... 69 Kč
i) Dobírkou 123kuryr ... 25 Kč
Kupující - nikoli spotřebitel, je povinen zboží od přepravce řádně převzít, zkontrolovat neporušenost obalů, počet balíků a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci samotnému. V případě shledání porušení originální pásky s logem www.red-rider.cz na zboží či shledání jiných porušení obalu svědčících o neoprávněném vniknutí do zásilky a i v případech již výše zmíněných se doporučuje Kupujícímu zásilku ve vlastním zájmu nepřevzít! Podpisem dodacího listu Kupující stvrzuje, že zásilka splňovala všechny podmínky a náležitosti výše uvedené a na pozdější reklamaci o porušenosti obalu zásilky nebude brán zřetel. Faktura sloužící zároveň i jako daňový doklad a je přiložena v označeném balíku. Kupujícímu, který je spotřebitelem, je doporučen obdobný postup, v zájmu předcházení sporům o tom, kdy vada na zboží vznikla. Spotřebiteli nemůže nedodržením uvedeného doporučení vzniknout jakákoli újma na jeho právech, zejména na právu uplatnit reklamaci. Při nákupu eShopové objednávky se zvoleným odběrem na prodejně a platbou na prodejně při převzetí zboží, má objednávka platnost 120 hodin, po uplynutí této doby může být stornována, před tímto krokem by se prodávající pokusil ještě kupujícího kontaktovat.
IX. Práva Kupujícího z vadného plnění a servis
Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí věci Kupujícím. V případě, byla-li v katalogu, na webových stránkách www.red-rider.cz, v záručním listu přiloženém k výrobku, na prodávané věci, na jejím obalu, v návodu připojenému k věci anebo v reklamě uvedena doba, po kterou lze věc použít (záruční doba), odpovídá Prodávající za to, že věc bude po záruční dobu způsobilá k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Takto smluvně poskytnutá záruční doba začíná běžet ode dne převzetí zboží Kupujícím.
Prodávající odpovídá Kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména Prodávající odpovídá Kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal, má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které Prodávající nebo výrobce popsal nebo které Kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné, se věc hodí k účelu, který pro její použití Prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá, věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy, věc je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti, a věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.
Nemá-li věc vlastnosti stanovené shora, může Kupující požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může Kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má Kupující právo na bezplatné odstranění vady.
Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má Kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má Kupující i právo od smlouvy odstoupit.
Neodstoupí-li Kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu Prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy Kupujícímu působilo značné obtíže.
Prodávající odpovídá za vady, které se vyskytnou na věci v době 24 měsíců od jejího převzetí kupujícím. V každém případě vady se nechá v odborné laboratoři provést rozbor na degeneraci oleje. V případě, byla-li v katalogu, na webových stránkách www.red-rider.cz, v záručním listu přiloženém k výrobku, na prodávané věci, na jejím obalu, v návodu připojenému k věci anebo v reklamě uvedena doba, po kterou lze věc použít (záruční doba), odpovídá Prodávající za to, že věc bude po záruční dobu způsobilá k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Takto smluvně poskytnutá záruční doba začíná běžet ode dne převzetí zboží Kupujícím.
Práva z vadného plnění Kupujícímu nenáleží, pokud Kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud Kupující vadu sám způsobil, zejména těmito způsoby:
výrobek byl používán v rozporu s návodem k použití nebo návodem k obsluze nebo vznikla-li závada nebo poškození prokazatelně nesprávným užíváním,
výrobek je mechanicky poškozen (např. v případě nedovolených zásahů do výrobku),
vada byla způsobena neodborným nebo nešetrným zacházením nebo tím, že výrobek byl používán k jinému než obvyklému nebo výrobcem stanovenému účelu,
Dále se odpovědnost
Prodávajícího v rozsahu uvedeném výše nevztahuje na případy:
u výrobku prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána,
má-li Kupujícím uváděná vada charakter opotřebení, které je způsobené obvyklým užíváním výrobku,
vyplývá-li to z povahy výrobku.
Odpovědnost za vady se dále z povahy věci nevztahuje na poškození vzniklá nepozorností Kupujícího, živelnou pohromou nebo jinými vnějšími vlivy, například úderem blesku či jiným atmosférickým výbojem, ohněm či vodou nebo působením
jiných nestandardních jevů, tedy nikoli vadným plněním ze strany Prodávajícího. Prodávající v žádném případě nenese zodpovědnost za nesprávnou volbu produktu ke koupi ze strany Kupujícího a následné škody vzniklé tímto zakoupeným produktem (nesprávná volba olejů,
maziv, aditiv, autokosmetiky).
V případě výskytu vady, za kterou Prodávající odpovídá, má Kupující právo uplatnit reklamaci v provozovně Prodávajícího (prodejně Red Rider) u příslušného pracovníka po celou otevírací dobu, kde si zároveň domluví způsob předání výrobku k reklamačnímu řízení.
Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
Prodávající rozhodne o oprávněnosti reklamace ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy.
Reklamaci je možné uznat pouze v případě prokázání následujících skutečností:
• že se jedná o vadu, za kterou Prodávající odpovídá z důvodu vadného plnění, uplatněnou v době 24 měsíců od převzetí výrobku, nebo ve smluvně poskytnuté záruční době; tuto skutečnost Kupující prokáže zpravidla účtenkou nebo řádně a čitelně vyplněným záručním listem s vyznačeným datem prodeje, opatřeným razítkem prodejny a podpisem prodavače v případě, že k výrobku byla poskytnuta záruka. Záruční list Kupující předloží vždy při reklamaci výrobku, jehož záruku prodloužil výrobce. V případě smluvní záruky poskytované Prodávajícím Kupující předloží smlouvu o záruce.
• že Kupující koupil výrobek od Prodávajícího a za jakou cenu; tuto skutečnost kupující prokáže zpravidla platným prodejním dokladem s vyznačením data zakoupení výrobku prokazujícím nákup reklamovaného zboží u Prodávajícího;
• že je výrobek vadný; za tím účelem Kupující předloží vadný výrobek v prodejně.
Nebude-li kterákoli z podmínek zde uvedených ze strany Kupujícího řádně splněna, nemůže být reklamace uznána jako oprávněná.
Prodávající informuje Kupujícího o vyřízení reklamace a o tom, do jaké lhůty si má dané zboží vyzvednout. Nebude-li doručena Kupujícímu informace o vyřízení reklamace, a to z jakéhokoliv důvodu na straně Prodávajícího či Kupujícího, ve lhůtě 30 dnů, je Kupující povinen vyzvednout si dané zboží neprodleně po uplynutí 30denní lhůty, ve které měla být reklamace nejpozději vyřízena.
Pokud si kupující nevyzvedne zboží ani po uplynutí 8 měsíců ode dne vyřízení reklamace, je Prodávající oprávněn k prodeji tohoto výrobku třetí osobě vhodným způsobem za přiměřenou cenu ve smyslu § 2428 občanského zákoníku, na účet Kupujícího; výtěžek Kupujícímu vydá bez zbytečného odkladu, může si však odečíst skladné a účelně vynaložené náklady spojené s prodejem.
Výše uvedená ustanovení se použijí přiměřeně v závislosti od charakteru služby také na reklamaci vad kupujícím zakoupených služeb, pokud nevyplývá něco jiného z platných právních předpisů anebo příslušných podmínek těchto služeb.
X. Vrácení zboží - odstoupení od smlouvy
1. Právo odstoupit od smlouvy
Kupující, který je spotřebitelem a uzavřel s Prodávajícím smlouvu prostřednictvím eshopu www.red-rider.cz, má právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů od:
data, kdy Kupující nebo jím určená třetí strana (jiná než dopravce)
převezme zboží (v případě kupní smlouvy s jednorázovým plněním), nebo
data převzetí poslední části dodávky zboží (v případě kupní smlouvy, jejímž předmětem je několik druhů zboží, objednaného spotřebitelem v rámci jedné objednávky a dodaného zvlášť),
nebo
data převzetí poslední části dodávky zboží (v případě kupní smlouvy, jejímž předmětem je zboží sestávající z několika položek nebo částí), nebo
data převzetí první dodávky zboží (v případě smlouvy o pravidelné dodávce zboží po stanovenou
dobu).
Prodávající tímto upozorňuje, že toto právo neslouží jako způsob řešení dodání vadného zboží.
Pro účely uplatnění práva odstoupit od smlouvy musíte o svém rozhodnutí odstoupit od této smlouvy informovat odesláním oznámení o odstoupení od smlouvy ve výše uvedené lhůtě 14 dnů Prodávajícího, společnost Red Rider s.r.o., IČO: 01907506, se sídlem České mládeže 410/26, 46006 Liberec, formou jednoznačného prohlášení (např. dopisu zaslaného poštou, faxem nebo e-mailem), a to:
- e-mailem na adresu prodejna@redrider.cz,
- poštou na adresu Red Rider s.r.o. České mládeže 410/26, 46006 Liberec 6.
Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení od této smlouvy, postačuje zaslat sdělení o uplatnění práva odstoupit od smlouvy před uplynutím příslušné lhůty.
V zájmu zkvalitňování našich služeb si Vás dovolujeme požádat o uvedení důvodu vrácení. Tato informace však není povinná (zákon ji nevyžaduje), nemá žádný vliv na platnost Vašeho odstoupení a slouží pouze pro zkvalitnění našich služeb! Děkujeme.
2. Důsledky odstoupení od smlouvy
Pokud odstoupíte od smlouvy s Prodávajícím, vrátíme Vám bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy jsme byli informováni o Vašem rozhodnutí odstoupit od smlouvy, vaše platby, které jsme od Vás obdrželi, (kromě dodatečných nákladů vzniklých v důsledku Vámi zvoleného způsobu dodání, který je jiný než nejlevnější způsob standardního dodání nabízený Prodávajícím). Pro vrácení plateb použijeme stejný platební prostředek, který jste použil(a) pro provedení počáteční transakce, pokud jste výslovně neurčil(a) jinak. V žádném případě Vám tím nevzniknou další poplatky, které byste nám hradil, ovšem v případě "Online plateb" a následného odstoupení od smlouvy ze strany zákazníka bude prodávající uplatňovat snížení celkově vrácených peněz maximálně do 2% ze zaplacené částky z celkové úhrady zákazníka, ćímž jsou objektivně pokryty všechny nárokované poplatky platební brány COMGATE za 1. platbu objednávky a následnou refundaci platby zpět na účet zákazníka. Během refundace se připíší peníze zpět zákazníkovi do 7 pracovních dnů. U objednávek s platebním způsobem "Platba předem na účet prodávajícího" či "Dobírka" se neuplatňuje žádné krácení, jako v případě "Online plateb". S vrácením platby můžeme počkat do té doby, než vrácené zboží obdržíme nebo než prokážete, že jste zboží odeslal zpět, podle toho, co nastane dříve.
a) Zpětné převzetí zboží
Zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy nám oznámíte, že odstupujete od této smlouvy, zašlete zpět na adresu Red Rider s.r.o., České Mládeže 410/26, 46006 Liberec 6, nebo je předejte osobně na této adrese. Lhůta se považuje za dodrženou, pokud nám zboží zašlete zpět před uplynutím 14 dnů. Zboží neodesílejte na dobírku, v takovém případě nemusí být Prodávajícím převzato, případně budou vzniklé náklady uplatněny vůči Vám.
V případě, že využijete právo na odstoupení od smlouvy bez uvedení důvodu, zboží vraťte pokud možno v původním obalu a s veškerým příslušenstvím, a to tak, aby na něm nevznikla škoda. Při zaslání zboží zpět Prodávajícímu doporučuje Prodávající zboží zabalit tak, aby bylo během přepravy dostatečně chráněno proti poškození a znehodnocení. Jakmile Prodávající vrácené zboží obdrží, je povinen ho neprodleně, nejpozději však do 14 dnů, překontrolovat a přezkoušet. Pokud je zboží vráceno oprávněně, odešle Prodávající neprodleně, nejpozději do 14 dnů ode dne vrácení zboží, Kupujícímu informaci, že zboží bylo vráceno v pořádku a vrátí Kupujícímu zaplacenou kupní cenu za zboží a náklady spojené s doručením zboží nakoupeného přes e-shop Kupujícímu (dopravné, balné, apod., kromě dodatečných nákladů vzniklých v důsledku Vámi zvoleného způsobu dodání, který je jiný než nejlevnější způsob standardního dodání nabízený Prodávajícím), stejným platebním prostředkem, který Kupující použil(a) pro provedení počáteční transakce, pokud Kupujícího výslovně neuvedl jiný požadavek, a to buď odeslání peněz na adresu Kupujícího nebo převod na účet Kupujícího (při odstoupení od smlouvy Kupující může uvést, jakým způsobem požaduje vrácení kupní ceny).
b) Náklady spojené s převzetím zboží
Kupující ponese své přímé náklady spojené s vrácením zboží zpět Prodávajícímu.
c) Odpovědnost za snížení hodnoty vráceného zboží
Kupující odpovídá Prodávajícímu pouze za jakékoli snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než je nutné k obeznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.
V případě snížení hodnoty zboží ve větším rozsahu, než je uvedeno v předchozí větě, je Prodávající oprávněn uplatnit vůči Kupujícímu kompenzaci za snížení hodnoty vraceného zboží, zejména tehdy, pokud k takovému snížení hodnoty dojde poškozením dodaného zboží nebo nedodáním zboží v jeho kompletním stavu. Prodávající si vyhrazuje právo snížit plnění kupujícímu o 10%, pokud bude zboží vráceno bez použitelného originálního obalu pro další prodej. Prodávající bude toto zboží nabízet k dalšímu prodeji s uvedenou 10% slevou jako zboží bez obalu.
Prodávající si vyhrazuje právo započítat tuto kompenzaci za snížení hodnoty vraceného zboží na vrácenou kupní cenu, výši této kompenzace je však povinen prokázat.
V případě odstoupení od smlouvy o koupi výrobku, který Kupující zakoupil v rámci nabídky akční sady výrobků za zvýhodněnou cenu, má zákazník nárok na vrácení ceny výrobku, jehož se odstoupení týká, po odečtení rozdílu plné ceny obou výrobků a ceny zaplacené za akční sadu výrobků.
Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy (dle ustanovení § 1837 ObčZ):
- o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,
- o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
- o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu,
- o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,
- o opravě nebo údržbě provedené v místě určeném spotřebitelem na jeho žádost; to však neplatí v případě následného provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiných než vyžádaných náhradních dílů,
XI. Závěrečná ustanovení
V případě, že se spotřebitel jakožto Kupující domnívá, že jeho práva byla porušena, může se obrátit se svou stížností na Prodávajícího prostřednictvím e-mailové adresy info@nejlevnejsi-aditiva.cz v zájmu mimosoudního vyřízení záležitosti. Spotřebitel je rovněž oprávněn obrátit se na Českou obchodní inspekci, se sídlem v Liberci nebo kterýkoli její inspektorát. http/www.coi.cz. Dále lze řešit on-line na adrese ZDE.
Informace k řešení spotřebitelských sporů mimosoudním řešením:
Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží.
Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. (Komentář: Ustanovení § 14 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele: „Prodávající informuje spotřebitele jasným, srozumitelným a snadno dostupným způsobem o subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, který je pro daný typ nabízeného, prodávaného, poskytovaného nebo zprostředkovaného výrobku nebo služby věcně příslušný).
......
Prodávající, společnost Red Rider s.r.o., jakožto provozovatel internetového obchodu www.red-rider.cz a výdejního místa Red Rider na adrese České mládeže 410/26, 46006 Liberec 6, je v souladu se zák. č. 121/2000 Sb., autorský zákon, oprávněna vykonávat majetková autorská práva k těmto internetovým stránkám.
Bezpečnostní listy jsou pro vybrané produkty k dispozici přímo v záložce ke stažení u daného produktu, případně jsou poskytovány po telefonickém či e-mailovém vyžádání.
Tyto obchodní podmínky jsou zobrazeny na webových stránkách internetového obchodu www.red-rider.cz a je tak umožněna jejich archivace a reprodukce Kupujícím. Obchodní podmínky platí v tom rozsahu a znění, které je uvedeno na internetových stránkách Prodávajícího v den odeslání elektronické objednávky. Odesláním elektronické objednávky stvrzuje Kupující Prodávajícímu, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a že s nimi souhlasí. Na tyto obchodní podmínky je Kupující dostatečným způsobem před vlastním uskutečněním objednávky upozorněn a má možnost se s nimi seznámit.
......
Povinná informace k EET:
"Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin."
......