METABOND: snížení tření, spotřeby a zvýšení životnosti motoru pomocí aditiv
Publikováno:
Nejmodernější produkty ke snižování tření v motorech
V současné době se klade zvýšený důraz na ekonomičnost provozu všech typů vozidel. Důvodem jsou razantní požadavky vedoucí ke snižování množství emisních plynů, prodloužení životnosti motorů a vysoká cena pohonných hmot. V případě uvedených produktů Metabond ECO a Metabond SPIRIT jde i o prozaičtější důvod, a tím jsou výkonové ambice - často se tyto produkty využívají k navýšení výkonu, právě díky razantnímu snížení mechanického tření uvnitř motoru.
Co aditiva Metabond díky jejich schopnostem motorům přináší:
- Snížení tření v oblasti působení motorového oleje - zajišťuje vyšší setrvačnost pohybu motoru a zároveň tedy brání k vyššíme tepelnému zatížení, což chrání olej před jeho přepalováním (degradací).
- Snížení spotřeby paliva - nižší odpor chodu motoru vyžaduje méně potřebného paliva pro jeho provoz.
- Zvýšení výkonu motoru - lehčí chod motoru dodává vyšší výkon celému agregátu.
- Zvýšení životnosti motoru i olejové náplně - díky trvalé přítomnosti silného olejového filmu na třecích plochách dochází k dokonalejší povrchové i tepelné ochraně proti opotřebení.
Jak aditiva na snížení tření fungují
Aditiva Metabond jsou nejmodernější tribotechnické látky s nanotechnologií, které se dokáží postupně přetvořit do nejsvrchnější vrsty třecích a tepelně namáhaných ploch motorů. Sami na sebe potom dokáží extrémně vázat olej, čímž vytváří silný mazací film, který výrazně snižuje tření a také napomáhá motorům k vyšším kompresním tlakům.
Rozdíl mezi Metabond ECO a Metabond SPIRIT
Rozdíl je přímo generační. METABOND ECO je předchůdcem nejmodernějšího METABONDU SPIRIT.
Metabond ECO je soubor aditiv vázaný na plně syntetický olej, což je v současné době nejvhodnější aditiv k navázání na motorové oleje s viskozitou 10W-30, 10W-40 apod.
Oproti tomu produkt Metabond SPIRIT je o generaci novější produkt, který pracuje s esterovým základem, jenž na sebe dokáže navázat mnohem více účinných nano aditiv a tím být mnohem výkonnější. Metabond Spirit je obzvláště vhodný pro motorové oleje s viskozitou 5W-30, 5W-20, 0W-30; 0W-20 či 0W-16.
Jak aditiva Metabond ECO nebo SPIRIT aplikovat
Před samotnou aplikací tohoto produktu je nutno motor propláchnout výše uvedenou chemií, a to buď Metabondem CL nebo BG 109. Tyto chemie se nalijí, bezprostředně před výměnou oleje, do původního oleje, dle jejich návodu užití. Jde v principu o to, že Metabond Spirit či Eco se váží na stěny motoru, a ty je třeba nejdříve náležitě ošetřit, aby se vázat mohly. Z praxe pak více používáme BG 109, se kterým máme ty nejlepší zkušenosti a zároveň velice účinně dekarbonizuje pístní kroužky. V základě ale není problém použít i jejich vlastní Metabond Cl.
Nikdy tyto 2 produkty nemíchejte dohromady.
Aplikaci Spiritu či Eco pak proveďte tak, že nejdříve do vyčištěného motoru nalijte minimálně cca 2 litry oleje, než ho budete nalívat. Jde o to, že aditiva Spirit nebo Eco jsou vcelku hustá, a pokud je nalijete do motoru jako první, tak je po nastartování nasaje neředěný olejové čerpadlo a bude mít problém ho protlačit. Sice se motoru nic nestane, ale tento chod je nežádoucí a nejednoho uživatele už vystrašil, než se do čerpadla dostane i olej a vše se promísí. Proto je lepší se této situaci vyhnout.
Aplikujte vždy Metabond Spirit či Eco mírně prohřátý, buď ho nechte na slunci, nebo na topení, případně posledních 10 min, kdy se proplachuje na volnoběh motor, ho nechte položený právě na něm, tím se Vám krásně prohřeje. Vyšší teplota pak není na škodu, minimálně by měl mít ale alespoň 30st Celsia.
Prohřátý Metabond Spirit pak důkladně protřepte a celý nalijte do motoru, poté nalijte do jeho prázdné plechovky cca 1 dcl oleje, opět protřepte a opět nalijte do motoru. Tento postup cca 2 x opakujte, aby se z plechovky dostalo do motoru úplně vše. Jde o to, že nanokeramických složek je v balení pouze cca 1,5ml a je nutno je veškeré dostat do motoru. Ideálně pak použijte i aditivum od BG Products a to buď BG 112 - pro naftové motory nebo BG 115 - pro benzínové motory. Tyto aditiva se tak spolu spojí a vytvoří maximální ochranu Vašeho oleje, i Vašeho motoru. Poté dolijte již olej do 1/2 až 2/3 rysky, což je zároveň i maximum, které do motoru patří.
Netroufáte si na to? Nemáte na to čas? Chcete Váš vůz svěřit profesionálům?
Poté můžete využít našeho specializovaného servisu BG Centra Liberec, kde Vám veškeré potřebné úkony zajistíme. Neváhejte nás kontaktovat.
Přehled dalších nejprodávanějších produktů METABOND:
- Metabond DPFCC regenerační aditiv DPF filtrů
- Metabond CL
- Metabond Truck
- Metabond GT Plus do převodovek a diferencialů
- Metabond Old Spezial do motorů
- Metabond Megalene Plus aditivum do benzinu
- Metabond Megasel Plus aditivum do nafty
- Metabond Profi dávkovací hlava
Článek pro Vás připravil tým společnosti RED RIDER.