BG 109 EPR 325 ml
Novinka
Náš TIP
Profesionální výplach motoru, manuálních převodovek a diferenciálů se 100% účinností pro benzínové a naftové motory. Revoluční složení přípravku zaručuje vysoce efektivní a velmi silný účinek.
Výrobce: | BG |
---|---|
Kód: | BG109 |
EAN: | 766041100641 |
skladem
Na expedičním skladu: ano
303 Kč
Další varianty produktu
Nevíte si rady?
BG 109 EPR 325 ml
Profesionální výplach motoru, manuálních převodovek a diferenciálů se 100% účinností pro benzínové a naftové motory.
Revoluční složení přípravku zaručuje vysoce efektivní a velmi silný účinek. Velmi rychle odstraňuje
veškeré houževnaté úsady, kaly a laky z pístních kroužků a kompletního olejového prostoru v motoru. Navrací zpět kompresní tlaky, výkon motoru, snižuje emise. Je nástupcem produktu BG 105, díky modifikaci dokáže aktivně čistit manuální převodovky, diferenciály a motorovou
část od měkkých úsad. Po aplikaci produktu BG 109 v převodovkách a diferenciálech je nutné provést výplach vnitřního prostoru pomocí převodového oleje, aby se minimalizovalo zbytkové množství prduktu BG 109 uvnitř převodovky či diferenciálu.
Zabraňuje poškození olejové pumpy a těsnění. Plně bezpečný pro všechny kovové i nekovové součásti motoru.
Dávkování BG 109 EPR:
Jedno balení BG 109 325 ml je vhodné na 4–6 litrů oleje v motoru. Před výměnou motorového oleje přidejte jedno balení do starého oleje. Motor po nalití BG 109 opět nastartujte a ponechte ho běžet na cca 1300 otáčkách po dobu 30 minut. Postup je stejný pro benzínový i naftový motor.
Varianty produktu:
- Pokud si přejete zakoupit ekonomičtější balení pro 3 čištění, pak zvolte BG 109 v obejmu 946ml.
- Pokud chcete zakoupit BG 109 v celém setu pro kompletní dekarbonizaci motoru a palivové soustavy, pak můžete zvolit celý set, a to buď set pro benzínový motor nebo set pro naftový motor.
- Vlastníte-li 4 taktní motocykl, čtyřkolku nebo skútr, ať už klasický nebo sněžný, pak je BG 109 v prodeji i v balení 100ml, případně i jako celý set.
POZOR! Pro snadné použití obsahu plechovky doporučujeme přikoupit originální nacvakávací nálevku BG pro plechovky 325 ml.
Pohled odborníka:
BG 109 je základní dekarbonizační přípravek, kterého se často uživatelé bojí, protože si ho
spojují s dekarbonizací jako takovou. BG 109 je tak opravdu bezpečná chemie oproti dekarbonizačním přípravkům, které se běžně používají a hlavně tyto přípravky nelze koupit a disponují s nimi pouze odborné servisy. Už z tohoto je cítit, že se aplikace
netřeba nikterak obávat. BG 109 Vám určitě neuvolní žádné pláty ze stěn motorů nebo že by Vám ucpal kanálky, atd. Použitelné je pak jak pro benzínový, tak naftový motor, a to bez ohledu na motorizaci.
S touto chemií jsme provedli dekarbonizaci u stovky
motorů a nikdy se nestalo, že by vznikl nějaký problém, který je dekarbonizacím obecně přisuzován. V zásadě pak jsou špatné zkušenosti s dekarbonizací házeny do jednoho pytle zároveň s firmou BG Products, kdy se
uživatelé, kteří dekarbonizaci zvažují, použití přípravku bojí. Přičemž výrobců dekarbonizačních chemií je na trhu řada a nelze tak problémy spojovat s firmou BG Products, která investuje do vývoje a bezpečnosti svých produktů, miliony dolarů a neustále
účinnost a bezpečnost svých produktů posouvají kupředu.
Tato chemie má pak vesměs za úkol jedinou věc: Odstranit karbonové usazeniny a kaly z pístních kroužků, které díky zanesení karbonem a kaly, nestírají jak mají, propouští tak olej a snižují funkčnost. Po odstranění nánosů karbonu, které se mění vesměs na plynné skupenství (proto pak i vypuštěný olej tak smrdí) a mikročástí, které pobere bez problémů olej cestou ven, se mohou kroužky opět roztáhnout do plného rozsahu a plnit tak svou funkci na 100% - to vede ke snížení úniku oleje, zvýšení komprese motoru a tudíž i ke zvýšení jeho výkonu. Ve druhé řadě BG 109 likviduje kal a houževnaté úsady tohoto typu, v celém prostoru motoru. Tam ale jeho funkce končí. Neodstraní ani Metabondem ECO nebo Spirit, pokud ho máte přidán a je usazen na stěnách motoru, ani s ničím jiným. Na to jsou pak používány profesionální přípravky, které nejsou dostupné veřejnosti a čištění Vám provede pouze odborný servis, kterým disponujeme a dokážeme Vám i takovou odbornou dekarbonizaci zajistit v BG Centru Liberec.
Firma BG Products si nemůže dovolit pustit do běžného prodeje přípravky, které by dokázaly, byť v malém procentu, udělat v motoru paseku, tudíž se jedná o opravdu bezpečný produkt pro každého.
Maximálního a finálního efektu dosáhnete
pak při aplikaci 3x po sobě (není myšleno v témže čase, ale ve 3 výměnných intervalech po sobě, tj aplikovat BG 109 při 3 výměnách oleje po sobě, což lze urychlit tím, že se při první aplikaci udělá tento krok 2x po sobě).
Základní postup
aplikace:
1. krok: pomocí měrky oleje zjistit hladinu oleje, pokud je po horní rysku, tak musíte olej částečně upustit, případně odsát a nalít do starého oleje přímo do motoru 1 balení BG 109 - EPR 325 ml
2.
krok: vezměte si klacík nebo tyčku dlouhou od sedačky k plynu, zarazte jí mezi plyn a sedačku a nastavte si cca 1300 otáček elektrickým pojezdem sedačky, případně posunem po plynovém pedálu, aby byly otáčky zajištěny
3. krok: nechte motor na
zvýšené otáčky cvakat 30min
4. krok: po uplynutí 30 min co nejdříve olej vypusťte (pochopitelně vyjměte i starý olejový filtr)
5. krok: nalijte cca 1 litr oleje nového
6. krok: nalijte BG 112 325ml (naftový motor) nebo BG 115 325ml (benzínový motor)
7. krok: dobrovolný - nalijte
Metabond ECO/Spirit 250 ml. Metabond Spirit je pro oleje 5W30 a řidší a Metabond ECO pro oleje 5W40 a
hustší.
8. krok: dolijte olej, aby byl v cca 1/2 - 2/3 rysky
9. krok: nechte nastartované 5-10 min, ať se vše promísí, zkontrolujte hladinu a vezměte auto na krátkou projížďku volným tempem
cca 10 km, pak už můžete motor plně zatížit.
10. krok: nezapomeňte v rámci dekarbonizace motoru i zdekarbonizovat palivovou soustavu, a to pomocí BG 245 (pro naft.
motory) nebo pomocí BG 208 44K (pro benzínové motory). Systém motoru a paliva jde v ruku v ruce a má mezi sebou úzkou funkční souvislost.
Pochopitelně můžete pak využít možnosti koupit kompletní sady, kde je možno koupit sadu pro naftové motory (včetně motorů s DPF) nebo sadu pro benzínové motory.
Pozn.: Postup pak vždy doporučuji používat při každé výměně oleje, čímž systém ze začátku dekarbonizujete za roky a kilometry od data výroby a následně jej udržujete v čistotě, protože karbon se pochopitelně
vytváří neustále, jak v motoru, tak v palivové soustavě, ale i v sání, EGR ventilu, škrtící klapce, tak i ve výfukovém systému a DPF.
Pokud pak chcete Váš vůz zbavit karbonu ve všech segmentech, tak nás neváhejte kontaktovat, náš specializovaný servis Vám vyjde vstříc.
Pravidla použití BG 109:
- Ideálně aplikovat do ohřátého motoru.
- S autem se během aplikace nesmí jezdit. Nevadí volný přesun pár metrů na zdviž, ale někteří uživatelé mají v plánu BG 109 nalít do oleje a s autem si dát projížďku - opravdu to nedělejte - zvolená chemie snižuje výrazně mazání motoru a tato myšlenka by Vás mohla stát více, než si myslíte.
- Po ukončení 30 minutového procesu náplň co nejdříve vypusťte z motoru, nezapomeňte otevřít nálevové víčko motoru, povytáhnout měrku oleje a vyjmout starý olejový filtr. V případě, že neplánujete vícefázovou dekarbonizaci, tak nechte olej opravdu důkladně odkapat, jelikož každá část původní náplně Vám pak okamžitě kontaminuje z části náplň novou. Doporučuji i optickou kontrolou zjistit umístění výpustního šroubu a auto na zdviži nechat odborně před zvednutím mírně naklonit po sklonu výtoku, čímž zajistíte maximální vypuštění staré náplně z vany motoru.
- V případě použití k čištění diferenciálů nebo manuálních převodovek nalijte cca 50 ml BG 109 na 1L převodového oleje. Plní se do původního oleje. Aditiv BG 109 nalijte plnícím otvorem do převodovky či diferenciálu, proveďte krátkou jízdu bez vysokého namáhání. Po návratu kompletně celou náplň vypusťte, poté použijte cca 1 litr na dodatečný proplach k dočištění převodového ústrojí, teprve po kompletním odtečení veškeré náplně uzavřete vypouštěcí otvor a převodovku či diferenciál napusťte novým olejem s přidáním aditiva BG 328.
Informace pro partnerský klub Škoda Superb:
Vhodné pro použití pro Škoda Superb:
Škoda Superb 2. generace
1,6 TDi (77 kW, CAYC, CLNA) 1,9 TDi (77 kW, BLS, BXE) 2,0 TDi (103 kW, BKD, BMP, CFFB, CLJA) 2,0 TDi (125 kW, CBBB, CFGB)
1,4 TSi (92 kW, CAXC) 1,8 TSi (118 kW,
BZB, CDAA, CDAB) 2,0 TSi (147 kW, CCZA) 3,6 FSi (191 kW, CDVA)
Škoda Superb 3. generace
1,6 TDi (88 kW, DCXA, DCZA) 2,0 TDi (90 kW, DTRA) 2,0 TDi (110 kW, CRLB, DFEA, DFGA) 2,0 TDi EVO (110 kW, DSRA, DSRB, DTSA, DTSB) 2,0 TDi (140 kW, DDAA, DFCA, DFHA) 2,0 TDi (147
kW, DTUA)
1,4 TSi (92 kW, CZCA) 1,4 TSi (110 kW, CZDA, CZEA) 1,4 TSi iV (115 kW, DGEB) 1,5 TSi (110 kW, DADA, DPCA)
1,8 TSi (132 kW, CJSA, CJSB, CJSC) 2,0 TSi (140 kW, CZPB, DKZA, DNNA) 2,0 TSi (162 kW, CHHB) 2,0 TSi (200 kW, DNUA) 2,0 TSi (206 kW, CJXA,
DNFE)
Doplňující kódy pro vyhledávání: BLSx, BXEx, BKDx, BMPx, BZBx, XGEB, XADA, XFCA, PNPN, PBPB (uvedeno pouze pro potřeby vyhledávání e-shopu)
- Bezpečnostní list (pdf, 205.8 kB)
20.9.2024
U této značky není nutný žádný komentář. Prostě TOP
29.7.2024
5.2.2023
Krásně vyčistí motor. Po použití se zvedli tlaky motoru a srovnaly se. Motor je propláchnutý a kroužky bez karbonu.
8.12.2022
Umí vyčistit motor
Nová olejová náplň je znehodnocena uvolněnými nečistotami
Produkt BG 109 EPR jsem vyzkoušel opakovaně, výsledek je následující: určitě pomáhá čistit,,motor,, avšak nová olejová náplň po užití tohoto přípravku rychle degraduje ( cca 2 tisíce km a je po ní) přikládám to k tomu, že na sebe naváže rozpuštěné nečistoty, které 109 EPR uvolní. Následná výměna je už v pořádku. Proto doporučuji po použití tohoto přípravku použít lacinější olej a za cca 1500 km udělat výměnu oleje už bez EPR pak je olej v pořádku a čistý.
29.11.2022
6.11.2022
Použil jsem jej do staré náplně motor. oleje těsně před výměnou. Rozpustil úsady a karbon, který tam po 180 tis. km byl. Důkazem je světlost nového oleje, který je po ujetí cca 1500 km stále čirý. To se mi nikdy za život nestalo.
24.7.2022
Motor se po použití tohoto přípravku hodně ztišil
Přípravek jsem koupil kvůli tomu, že auto mělo příliš vysokou spotřebu (asi o 2-3 litry / 100 km vyšší), tak jsem zkusil dekarbonizovat motor. Po dekarbonizaci se motor výrazně ztišil a má hladší chod, pokud jde o spotřebu, tak to nepomohlo. Ukázalo se totiž, že důvod zvýšené spotřeby byl úplně v něčem jiném (klimatizace).
12.2.2022
Kvalita BG
Funguje
Cena
BG jedna z nejkvalitnějších značek aditiv. Aditivuji s její pomocí vše ve všech svých autech.
Čistič - proplach motoru. Aplikují před každou výměnou oleje. Následný olej je čistý delší dobu. Používám i jako první krok dekarbonizace každou 3-4 výměnu oleje. Opravdu pracuje jak je deklarováno. Všechny BG mohu jej a jen doporučit..
3.11.2021
Funguje
Absolutně funkční produkt. Volvo V70 tdi, najeto cca milion km. Po poplachu z motoru výteče černo černá tma, teď je na měrce, kde dřív byl mazut, průhledný olej. Opravdu neskutečná věc. .
14.9.2021
Čistí motor
Opravdu funguje
Opravdu funguje, používám pravidelně při každé výměně oleje.
17.6.2021
Velmi kvalitní přípravek.Pouzivame do všech firemních aut.
31.5.2021
Po aplikaci vytekl strašně černý olej,takže zřejmě čistí dobře staré úsady.
18.5.2021
15.3.2021
Výborné
7.3.2021
splnil funkci
25.2.2021
Je poznat že se i po tomto produktu zlepšil chod motoru vřele doporučuji
23.12.2020
26.11.2020
Čerstvě aplikován, osobní zkušenost nemám. Výběr produktu dle recenzí a e-mailové konzultace se specialistou. Produkt schválil značkový servis.
21.8.2020
čistí motor :-)
5.8.2020
hrozně moc to pomohlo
opravdu funguje
Mám Roomstera 1,2HTP, na kterém před nedávnem motor začal neustále po zahřátí ztrácet výkon a cukal. První, co mne napadlo byla výměna svíček a cívek, trochu to pomohlo, ale závada se znovu projevila.
Vypadalo to na generálku motoru...
Hledal jsem na internetu a ne jednou fóru bylo doporučení na chemickou dekarbonizaci. Zkusil jsem celou sadu na dekarbonizaci za 1 200Kč. Jako první jsem do "starého" oleje (najeto cca 3000km) nalil tento přípravek a nechal dle návodu půl hodiny působit. Po výměně oleje SHELL 5W40 a nalití aditiva BG 110 do tohoto oleje se motor neuvěřitelně zklidnil, ztišil a omládl o několik desítek tisíc KM. Motor šlape o dost lehčeji a závada se neprojevuje. Dále jsem do benzínu nalil BG 208 44K a VIF, který teď už budu doplňovat pořád.
Za rok udělám to samé znovu.
Všem doporučuji.
Milan H., Benátky nad Jizerou
26.6.2020
Ještě nevím ale podle recenzí má být kvalitní
3.6.2020
ošetřuje motor a udržuje jeho výkon a plynulý chod
21.5.2020
motoru se zlepšil chod
11.5.2020
Neočekávaně efektivní
3.5.2020
Teprve nyní jsem použil, takže se účinnost (neúčinnost) přípravku projeví až později, po určitém ujetí kilometrů.
3.2.2020
26.12.2019
16.11.2019
Super vic ajk mislil
12.11.2019
naprostá spokojenost, čistí dokonale.
5.9.2019
21.7.2019
Již mnohokrát použito. U naftového motoru po výplachu a nalití nového oleje zůstává déle čistý. Bez průplachu je černý hned.
Teď vyzkoušeno u 1,2 http kvůli velké spotřebě oleje Po výplachu citelný nárůst výkonu , ztišení . Snad to uvolnilo zakarbonované pístní kroužky. najeto 200 000 km
nic
26.5.2019
velmi dobře funguje
4.5.2019
7.12.2018
Hned po vyčištění byla znát nižší hlučnost motoru.
4.12.2018
3.12.2018
2.11.2018