PETRO-CANADA Supreme Synthetic C3-X 5W-30 5L
Doprava zdarma
Plně syntetický špičkový motorový olej pro nejmodernější naftové, benzínové a LPG motory osobních a lehkých užitkových vozidel s LONGLIFE servisním režimem.
Výrobce: | Petro-Canada |
---|---|
Kód: | P-C SUP00302a |
EAN: | 055223030150 |
skladem
Na expedičním skladu: ano
1.475 Kč
Další varianty produktu
Nevíte si rady?
Olej od světového výrobce základového oleje s čistotou 99,9% - kvalita bez kompromisů!
Motorový olej Petro-Canada Supreme Synthetic C3-X 5W-30, 5L
Specifikace: SAE 5W-30, ACEA C3/C2, API SN,
MB 229.51, VW 504.00, VW 507.00, BMW LongLife 07, Porsche C30
- Plně syntetický motorový olej pro nejmodernější naftové (vznětová), benzínové (zážehové) a LPG motory osobních a lehkých užitkových vozidel s LONGLIFE servisním režimem.
- Zajišťuje špičkovou ochranu motoru během velmi nízkých i vysokých provozních teplot, efektivně šetří palivo a prodlužuje životnost všech součástí motoru.
- Minimální tvorbou popela příznivě ovlivňuje činnost katalyzátorů a filtrů pevných částic DPF a FAP nejnovějších vozidel.
Jsou navrženy k vysoce efektivnímu mazání nejmodernějších benzínových, dieselových, CNG a LPG motorů u osobních a lehkých užitkových vozů. Jsou vytvořeny na patentovaném Petro-Canada HT křišťálově čirém základovém oleji, jehož čistota je 99,9% - nejčistší základový olej světa doplněný velmi výkonnými aditivy. Toto složení garantuje vyjímečný výkon v širokém rozsahu teplot a maximálně ochraňuje motor před tvorbou karbonových úsad. Díky reduktorům tření zajišťují nižší spotřebu paliva o 0.9 až 2.0% než motorové oleje bez reduktorů tření, díky tomu splňují poslední výkonnostní normy na úsporu paliva API Energy Conserving.
Petro-Canada Supreme Synthetic C3-X 5W-30 se díky svým excelentním vlastnostem řadí mezi nejkvalitnější mazivo na současném světovém trhu a je oficiálně schválen k použití od vozidel koncernů Mercedes-Benz, BMW a VW.
Pohled odborníka:
V Evropě se směrnice řídí normou ACEA, kde je nejčastěji u moderních vozů vyžadována C3. Tato norma udává maximální hodnoty procentuálního zastoupení v oleji, a to pro Síru, Fosfor a Sulfáty (Sulfátový popel). Pokud olej tyto normy splňuje, je uvolněn a může jít tzv. na pulty pod touto normou. Na trhu jsou ale výrobci, kteří na tomto staví svou kvalitu olejů a jsou schopni vyrábět olej, který tyto látky nemá vůbec.
Díky tomu se tak olej, který se dostává přes zmíněné odvětrávání klikové skříně do sání, nepodílí na tvorbě úsad. Největší špičkou na trhu je tak dnes olej Petro Canada C3-X, kde právě to X znázorňuje, že nemá ani jednu ze škodlivých látek, jejich základový olej je čirý jako voda a můžete ho klidně i vypít. Olej pochopitelně splňuje nejnáročnější normy ACEA, ale i normy automobilek, což je dnes u koncernu nejčastěji VW 504/507, čímž automaticky splňuje i normu VW 502/505. Tento olej, který je v zásadě ve 2 verzích, a to 5W30 a 5W40, která splňuje normu VW 505.01, dominantou i našeho BG Centra.
Petro Canada C3-X 5W30 a její použití:
Dost zákazníků nám píše, že mají i jiné vozy a jak je to tedy s normou oleje a kam všude jí můžou použít. Pojďme si to tedy vysvětlit.
Petro Canada C3-X 5W30 má uvolněné normy SAE 5W-30, ACEA C3/C2, API SN, MB 229.51, VW 504.00, VW 507.00, BMW LongLife 07, Porsche C30, je to Low Saps olej a je to olej uvolněný pro LL interval.
Celý problém ohledně norem spočívá v tom, že automobilky neuvolňují normy sami od sebe, ale výrobce olejů o ně musí požádat a hlavně je musí zaplatit, což je velice drahý špás. Proto si výrobci olejů i sami vybírají automobilky, které osloví a normu si nechají uvolnit na základě rozboru jejich konkrétního oleje.
Neznamená tudíž, že pokud nenaleznete na obalu PC C3-X normu Vašeho vozu, že ho nemůžete použít. Vše se točí především okolo dnes vyžadované normy ACEA C3 a Low Saps a tu PC C3-X splňuje, na rozdíl od jiných výrobců, na 1000%. Můžete tudíž tento olej, krom typických amerik a japonských vozů, které vyžadují jiný typ oleje, použít opravdu svým způsobem do jakéhokoliv vozu, a to buď 5W30 nebo 5W40, podle toho, co je u konkrétního motoru požadováno. PC C3-X 5W40 pak splňuje to stejné, co 5W30, což napovídá už její název.
To je v kostce asi tak vše, nic jiného v tom není a opravdu to není o nějakých speciálních látkách, které by v oleji chyběly a díky tomu olej normu "nesplňoval". Je to především Kanadská firma a nejzásadnější jsou pro ní normy pro Americký trh a z Evropy si pak vybírá jen skutečné giganty, jako je VW, MB či BMW. Zbytek jí nezajímá, což ale neznamená, že olej není pro jejich vozy ten správný, to spíše úplně naopak. Takže úplně v pohodě do Opelu, Renaultu, Citroenu, Peugeotu, atd. - koncern je naprosto jasný.......
Ameriky pak baští povětšinou 5W20. Honda, Mazda, Hyundai, KIA atd. pak potřebují normu DEXOS a baští klasickou syntetiku.
https://www.red-rider.cz/petro-canada-vyrobce-nejcistsich-zakladovych-oleju-na-svete.html
Informace pro partnerský klub Škoda Superb:
Splňuje mimo mnoha jiných norem i normu VW 504.00 a VW 507.00 pro Škoda Superb 2. a 3. generace ve viskozitě 5W-30:
Škoda Superb 2. generace
1,6 TDi (77 kW, CAYC, CLNA) 1,9 TDi (77 kW, BLS, BXE) 2,0 TDi (103 kW, BKD, BMP, CFFB, CLJA) 2,0 TDi (125 kW, CBBB, CFGB)
1,4 TSi (92 kW, CAXC) 1,8 TSi (118 kW, BZB, CDAA, CDAB) 2,0 TSi (147 kW,
CCZA) 3,6 FSi (191 kW, CDVA)
Škoda Superb 3. generace
1,4 TSi (92 kW, CZCA) 1,4 TSi (110 kW, CZDA, CZEA) 1,8 TSi (132 kW, CJSA, CJSB, CJSC) 2,0 TSi (162 kW, CHHB) 2,0 TSi (200 kW, DNUA) 2,0 TSi (206 kW, CJXA)
1,6 TDi (88 kW, DCXA, DCZA) 2,0 TDi (110
kW, CRLB, DFEA, DFGA) 2,0 TDi (140 kW, DDAA, DFCA, DFHA)
Doplňující kódy pro vyhledávání: BLSx, BXEx, BKDx, BMPx, BZBx, XFCA, SXSX, FXFX (uvedeno pouze pro potřeby vyhledávání e-shopu)
Objem: | 5 l |
---|
16.10.2024
Neobsahuje uhlíkové častice
2.10.2024
12.8.2024
Kvalitní produkt, spokojenost !
17.5.2024
super
23.2.2024
9.8.2023
Cena, zrovna v akci
Nejlepší značka olejů na světě
Nejlepší olej řady
Erudovaný prodejce
Oleje Petro Canada C3X používám výhradně, pro proplach používám originální olej, a poté co je s dekarbonizační chemií vypuštěn jde jedině Petro Canada a mám nejen dobrý pocit ale i skvělé zkušenosti. Používám do všech svých vozů, a olej si drží svou čistotu, motory si spokojeně vrní, nikdy za roky s nimi nebyl problém. Provádím pravidelný proplach aditivy BG či dlouhodobým proplachem Atomium, poté dekarbonizace BG do originál oleje a poté Petro Canada+ aditiva BG a čistící aditiva BG do nádrže..Auta stáří 20let (BMW X5 3.0d a Z4 2.5i oba R6)si jen vrní.. Nová auta (Opel Insignia B 1.6cdti) takto chráněny od novoty..
27.7.2023
Dobrá cena
21.6.2023
top produkt
18.5.2023
Jednoduché použitie
25.4.2023
22.1.2023
6.11.2022
Od výměny jsem najel cca 1500 km. Olej zatím stále zůstává čirý. To se mi nikdy po výměně a ujetí podobných km nestalo. Funguje tedy jinak. Při další výměně po 10 tis. km určitě použiji opět.
3.11.2022
Kvalitní olej
9.4.2022
OK
8.4.2022
Špičkový olej snad skoro do všeho. S aditivy BG ideál. Hlavně při častých studených startech je poznat, že motor je mazán dobře hned a kritická fáze než se olej ohřeje a začne fungovat je tím perfektně ošetřena.
28.4.2021
Skvělý olej!
Rozumná cena za kvalitu.
8.2.2021
dobrá cena
kvalitní olej s certifikací
Olej používám už po 2. do Octavie 3 110 Kw diesel.
Zatím obrovská spokojenost, používám v kombinaci s dekarbonizací motoru BG a aditivy do oleje BG.
Do nafty používám taky aditiva, spotřeba šla dolů, motor je tišší.