Metabond SPIRIT do motorů do 3.5t 250ml
Akce
Doprava zdarma
Specifikace Metabond SPIRIT do motorů do 3.5t 250ml Popis produktu METABOND SPIRIT je nový produkt na trhu, rok 2018 byl rokem uvedení do prodeje. Jedná se o produkt na bázi esterových olejů pro...
Výrobce: | Metabond |
---|---|
Kód: | ME00111 |
EAN: | 5999882074740 |
skladem
Na expedičním skladu: ano
1.190 Kč
Nevíte si rady?
Specifikace Metabond SPIRIT do motorů do 3.5t 250ml
Popis produktu
METABOND SPIRIT je nový produkt na trhu, rok 2018 byl rokem uvedení do prodeje. Jedná se o produkt na bázi esterových olejů pro všechny osobní a užitkové vozy se systémem Start&Stop, které používají oleje specifikace 5W-30, 0W-20 a menší. Je to v současné době nejmodernější prostředek pro zušlechťování kovových povrchů motorů s použitím nejnovějších nanotechnologií v osobních a užitkových vozidlech. Významně účinkuje v oblasti snížení tření a zvyšuje schopnost mazání. Díky použití esterového oleje bylo dosaženo ještě vyšší množství aditiv a byl tak zvýšen efekt na maximum.
Doporučuje se do benzínových, naftových a plynových "start-stop" motorů vozidel, které byly vyvinuty od roku 2011. Přípravek se přidává do motorového oleje s předepsanou kvalitou. Použitelný je u všech vozidel vybavených filtrem pevných částic DPF, FAP a katalyzátorem. Obsahuje keramické nanočástice (h-BN). Po aplikaci aditiv Metabond SPIRIT dojde k výraznému snížení tření a ke zlepšení mazání mechanicky zatížených součástek. Přípravek výrazně zamezuje vzniku opotřebení motoru během studených startů.
Díky následnému snížení tření a zušlechtění kovových povrchů se výrazně prodlužuje životnost motoru.
Přednosti použití
- Snížení tření v motoru až o 60%
- Navýšení výkonu motoru až o 5-10%, dle jeho kondice a stavu
- Prodloužení životnosti motorů
- Snížení spotřeby paliva o 5-15%
- Snížení emisí výfukových plynů
- Významně snižuje opotřebení motorů během studených startů
Návod k použití: Před aplikací produktu Metabond SPIRIT doporučujeme provést důkladný proplach motoru pomocí přípravku Metabond CL. Ten se umístí dle návodu do starého oleje a nechá se dle typu motoru běžet daný čas na volnoběžné otáčky. Po uplynutí potřebného času se olej co nejdříve vypustí. Aditiva Metabond SPIRIT nalijete do motoru před nalitím nového oleje. Dbejte na to, abyste do motoru nalili správné množství oleje. Po nalití oleje doporučujeme provést minimálně 15 minut jízdy pro správné navázání aditiv na třecí plochy motoru a k navázaní na motorový olej.
Pohled odborníka:
Metabond Spirit je jeden z nejmodernějších přípravků na snížení tření v motorech do 3,5t bez ohledu na typ, a to se schválením TÜV, čímž se posouvá na špičku profesionálních přípravků v tomto směru. Toto aditivum je speciálně určeno pro lehkoběžné oleje, což je z praxe nejčastěji 0W30 a 5W30, pokud Váš motor má předpis 5W40, 10W40 a hustší - pak aplikujte Metabond ECO, které je pro tyto oleje určené. Principiálně funguje pak Metabond Spirit, který je inovací právě Metabodnu ECO, na 3 zásadních úrovních:
- Vytváří v motoru kluzné plochy, které jednak výrazně snižují tření motoru, spotřebu, naopak zvyšují výkon a zároveň tak zajišťují motoru, při studeném startu, takřka okamžité mazání. Jde o to, že na sebe tyto plochy extrémně vážou olej, který běžně veškerý steče do vany motoru, a tak je motor již pří prvním otočení mazán, čímž se výrazně snižuje jeho opotřebení.
- Nanokeramické složky si najdou v prostoru pístů vlásečnicové škrábance, vyplní je a vytuhnou do formy, která je pevná jako motor samotný, díky čemuž se zvýší komprese motoru.
- Toto aditivum ovládá nad rámec svých vlastností to, že pochopitelně motorový olej degraduje užíváním a jeho molekulární části se mění na popel, kde tyto části umí zapouzdřit a aktivně tak nahradit. Touto schopností se tak může pyšnit jako jeden z mála produktů na trhu.
Vyjádření výrobce:
Metabond SPIRIT je nově našim
hlavním produktem. Většina zákazníků chce to nejlepší. Pro jasné rozdělení produktů nově přistupujeme k jasnému rozdělení použití. SPIRIT je doporučován do olejů 5W-XX a řidší. Toto směrování se postupně zavádí na web, letáky a do ostatních informačních kanálů.
Do olejů s viskozitou 10W-XX a hustší dále doporučujeme METABOND ECO (v hustším oleji funguje lépe než SPIRIT). Doporučení je především pro maximální účinek.
Odpověď na častý dotaz „Jaký je rozdíl mezi SPIRIT a ECO?“: METABOND SPIRIT je nejmodernější aditivum do motorového oleje. Hlavní inovace je esterový základový olej, do kterého lze rozpustit větší aditivační balíček, než bylo dříve možné (ECO používá plně syntetický základový olej). SPIRIT byl speciálně navržen pro potřeby nejmodernějších vozů se start&stop systémem (řídký olej a nadměrné opotřebení při častých startech), ale nadstandardní ochrana je vhodná i pro vozidla bez tohoto systému. Vyniká svou ještě větší oxidační stabilitou (TBN a NOAK). Ošetřený olej pomaleji degraduje (olej vydrží mnohem déle v lepším stavu). SPIRIT je tedy modernější a koncentrovanější produkt. Více o produktu na webu nebo v produktovém listu.
Aplikace Metabondu Spirit:
- Aplikujte celé balení Metabondu Spirit 250ml na celou olejovou náplň při každé výměně oleje.
- Metabond Spirit lze bez problémů kombinovat s BG 112 a BG 115.
- Před aplikací je nutno motor propláchnout Metabondem Cl nebo BG 109.
Pravidla použití Metabondu Spirit:
- Před samotnou aplikací tohoto produktu je nutno motor propláchnout výše uvedenou chemií, a to buď Matabondem CL nebo BG 109. Tyto chemie se nalijí, bezprostředně před výměnou oleje, do původního oleje, dle jejich návodu užití. Jde v principu o to, že Metabond Spirit se váže na stěny motoru, a ty je třeba nejdříve náležitě ošetřit, aby se vázat mohl. Z praxe pak více používáme BG 109, se kterým máme ty nejlepší zkušenosti a zároveň velice účinně dekarbonizuje pístní kroužky. V základě ale není problém použít i jejich vlastní Metabond Cl. Každopádně nikdy tyto 2 produkty nemíchejte dohromady.
- Aplikaci Metabondu Spirit pak proveďte tak, že nejdříve do vyčištěného motoru nalijte minimálně cca 2 litry oleje, než ho budete nalívat. Jde o to, že je Metabond Spirit vcelku hustý, a pokud ho nalijete do motoru jako první, tak ho po nastartování nasaje neředěný olejové čerpadlo a bude mít problém ho protlačit. Sice se motoru nic nestane, ale tento chod je nežádoucí a nejednoho uživatele už vystrašil, než se do čerpadla dostane i olej a vše se promísí. Proto je lepší se této situaci vyhnout.
- Aplikujte vždy Metabond Spirit mírně prohřátý, buď ho nechte na slunci, nebo na topení, případně posledních 10 min, kdy se proplachuje na volnoběh motor, ho nechte položený právě na něm, tím se Vám krásně prohřeje. Vyšší teplota pak není na škodu, minimálně by měl mít ale alespoň 30st Celsia.
- Prohřátý Metabond Spirit pak důkladně protřepte a celý nalijte do motoru, poté nalijte do jeho prázdné plechovky cca 1 dcl oleje, opět protřepte a opět nalijte do motoru. Tento postup cca 2 x opakujte, aby se z plechovky dostalo do motoru úplně vše. Jde o to, že nanokeramických složek je v balení pouze cca 1,5ml a je nutno je veškeré dostat do motoru. Ideálně pak použijte i aditivum od BG Products a to buď BG 112 - pro naftové motory nebo BG 115 - pro benzínové motory. Tyto aditiva se tak spolu spojí a vytvoří maximální ochranu Vašeho oleje, i Vašeho motoru. Poté dolijte již olej do 1/2 až 2/3 rysky, což je zároveň i maximum, které do motoru patří.
- Toto aditivum je určeno pro lehkoběžné oleje, což je z praxe nejčastěji 0W20, 0W30 a 5W30.
Netroufáte si na to? Nemáte na to čas? Chcete Váš vůz svěřit profesionálům?
Poté můžete využít našeho specializovaného servisu BG Centra Liberec, kde Vám veškeré potřebné úkony zajistíme. Neváhejte nás kontaktovat.
Technik BG Products
Informace pro partnerský klub Škoda Superb:
Vhodné pro použití pro Škoda Superb pro oleje 0W20,0W30,5W30. Pro oleje 5W40 použijte Metabond ECO
Škoda Superb 2. generace
1,6 TDi (77 kW, CAYC, CLNA) 1,9 TDi (77 kW, BLS, BXE) 2,0 TDi (103 kW, BKD, BMP, CFFB, CLJA) 2,0 TDi (125 kW, CBBB, CFGB)
1,4 TSi (92 kW,
CAXC) 1,8 TSi (118 kW, BZB, CDAA, CDAB) 2,0 TSi (147 kW, CCZA) 3,6 FSi (191 kW, CDVA)
Škoda Superb 3. generace
1,6 TDi (88 kW, DCXA, DCZA) 2,0 TDi (90 kW, DTRA) 2,0 TDi (110 kW, CRLB, DFEA, DFGA) 2,0 TDi EVO (110 kW, DSRA, DSRB, DTSA, DTSB) 2,0 TDi (140 kW, DDAA,
DFCA, DFHA) 2,0 TDi (147 kW, DTUA)
1,4 TSi (92 kW, CZCA) 1,4 TSi (110 kW, CZDA, CZEA) 1,4 TSi iV (115 kW, DGEB) 1,5 TSi (110 kW, DADA, DPCA)
1,8 TSi (132 kW, CJSA, CJSB, CJSC) 2,0 TSi (140 kW, CZPB, DKZA, DNNA) 2,0 TSi (162 kW, CHHB) 2,0 TSi (200 kW,
DNUA) 2,0 TSi (206 kW, CJXA, DNFE)
Doplňující kódy pro vyhledávání: BLSx, BXEx, BKDx, BMPx, BZBx, XGEB, XADA, XFCA, XODN, XOFS, XYXY, ZXZX, TXTX, PXPX, SXSX, FXFX (uvedeno pouze pro potřeby vyhledávání e-shopu)
- Bezpečnostní list (pdf, 959.2 kB)
3.12.2022
Pracuje přesně podle popisu výrobce! Doporučuji!
5.9.2022
funguje,jak má splnil očekávání
24.8.2022
Spirit používám pravidelně již po několikaté, vždy s výměnou oleje
27.7.2022
19.11.2021
Vynikající přípravek do motoru
16.6.2021
Zatím nemůžu hodnotit je to moc krátká doba.
14.6.2021
Došlo k chybě z mé strany omlouvám se zatím lepší startování až nejedu nějaký kilometr tak potom můžu hodnotit.
8.2.2021
určitě ztichnul motor, ale na spotřebě jsem to nijak nepozoroval údajných -10%.
trochu vyšší cena
Asi bych příště zkusil jiný, tenhle tu slibovanou úsporu nějak nedotáhl do konce.
16.12.2020
9.11.2020
9.8.2020
Co slibuje to splní
10.7.2020
Pouzivam pravidelne, spokojenost
13.4.2020
Nemohu hodnotit, ještě jsem nevyzkoušel
23.3.2020
lepší chod motoru